Verweijen ICT staat graag naast de klant. Een relatie houdt volgens de Millse automatiseerder niet op bij het afnemen van een dienst. Ook daarna wil Verweijen ICT de klant laten zien wat de meerwaarde is van het product en hoe dit optimaal ingezet kan worden. Om dat te laten zien, en ook wat de topics zijn waar Verweijen ICT zich onder andere mee bezig houdt, organiseert het bedrijf webinars. “Zo zien ondernemers hoe breed onze activiteiten zijn en waar onze kennis ligt. En die delen we graag.”
Zo waren er eerder webinars over onder meer Power BI, Security Awareness en Teams, als onderdeel van Microsoft 365. “We laten zoveel mogelijk diensten de revue passeren waarvan we weten of vermoeden dat ze toegevoegde waarde hebben. Onderwerpen waar ondernemers echt wat aan hebben in hun bedrijfsvoering en waar we hen in vogelvlucht in mee nemen”, legt Mila Manders van Verweijen ICT uit.
”We laten ons omgekeerd ook door ondernemers voeden, dus we vragen daarnaast waar kennisbehoefte aan is of wat er op een andere manier leeft. Die onderwerpen nemen we vervolgens graag op in het programma. De bijeenkomsten worden druk bezocht, boven verwachting zelfs. De webinars houden we ’s ochtends van acht tot negen. Dan heb je ‘voordat de dag echt begint’ er al een heuse kennissessie op zitten.”
Laagdrempelig
”Dat we dicht bij de klanten staan, blijkt uit het belang dat we hechten aan laagdrempeligheid en hoe we onze diensten aanbieden”, vervolgt Mila. “Deze webinars zijn daarbij ook bedoeld om aan de klanten duidelijk te maken dat wij er niet alleen maar zijn om diensten te verkopen, maar dat we ook graag aan klanten uitleggen hoe zij zoveel mogelijk uit de diensten kunnen halen die zij van ons afnemen.”
”Er wordt tegenwoordig steeds meer in abonnementsvorm afgenomen voor een vast bedrag per gebruiker per maand. Wij willen dan op onze beurt laten zien hoe je daar als ondernemer voor je organisatie maximaal rendement uit haalt. De klant kan dan vervolgens zelf bepalen wat voor hem of haar van toegevoegde waarde is en wat op een makkelijke manier is in te zetten. Daardoor krijgen bedrijven meer tijd voor hun core business.”
Naast de klant
Relaties worden automatisch voor deze webinars uitgenodigd, via een aanmeldknop in e-mail of LinkedIn, maar ook ‘van buitenaf’ kan men kosteloos meedoen. De bijeenkomsten worden live via Microsoft Teams gehouden. “De eerste bijeenkomst ging dan ook over Teams zélf en over hoe je deze app efficiënt gebruikt. We merkten dat er nog koudwatervrees was bij sommige gebruikers van deze dienst. Die leggen we dus graag uit, want drempels zijn er om weg te nemen. In dat opzicht is het goed om te vermelden dat wij een partij zijn die met plezier bij de klant op locatie uitleg komt geven. Het is wat ons betreft ook niet klaar wanneer het project – technisch – opgeleverd is. Wij komen naast je zitten en laten zien hoe het werkt, en vooral: wat je ermee kunt.”
Het volgende webinar gaat over SharePoint en wordt gehouden op 13 juli.
Tom Fransen (links) en Kris van Riet, organisatoren van de webinars.
Verweijen ICT