Verder gaan dan de standaard, het motto van Aben Reclame. Net zoals het creëren van beleving. Sinds 2000. Wat begon als een eenmanszaak is uitgegroeid tot een onderneming met tien medewerkers en een half dozijn gespecialiseerde zzp’ers die bijspringen als dat nodig is. De mogelijkheden waarmee Aben een boodschap op een bijzondere manier uitdraagt, nemen nog altijd toe. Met de allerjongste laserapparatuur zet het Cuijkse signingbedrijf daarmee een nieuwe stap richting 3D.
Reclame, presentatie en vormgeving. Het zijn de kernwoorden uit het takenpakket van Aben Reclame. Van een bescheiden naambordje tot de totale uitvoering van een huisstijl. Het aanbod is net zo breed als je bedenken kunt: vlaggen, vlaggenmasten, spandoeken en aluminium frames, bannersystemen, displays, tuin- en reclameborden, stoepborden en kliklijsten, bewegwijzeringsystemen, zuilen, autoreclame, carwrapping, gevelreclame, promotioneel en bedrijfstextiel,
drukwerk, relatiegeschenken en gifts. Sinds enige tijd is er ook een groene lijn aan recyclebare producten en diverse items voor interieurs.
Nieuwe markten aanboren
Het zijn drukke tijden voor directeur Dave Aben. “Voor zo’n zeventig Rubix-vestigingen in de Benelux
verzorgen wij de nieuwe huisstijl. Dat danken we aan ons werk voor de Cuijkse groothandel Biesheuvel Techniek, waarvoor we al zo’n twintig jaar ‘signing-hofleverancier’ zijn. Biesheuvel is onlangs onderdeel geworden van de Rubix-Group.”
In dit verhaal past de investering die is gedaan in nieuwe machines. “Met onze nieuwe laserapparatuur kunnen we laseren en graveren in uiteenlopende materialen. En vooral: zélf 3D-producten maken. Werk dat we voorheen moesten uitbesteden, maar nu dus ook tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden. Dat geeft ons de kans weer nieuwe markten aan te boren. We gaan verder dan standaard. En de klant? Die ervaart de meerwaarde van onze oplossingen.”
Product op maat
Over de ‘strijd’ met internet zegt hij: “Wij hebben een product op maat en opdrachtgevers waarderen onze groeiende rol als meedenker in het proces. Wij sturen budgettechnisch. Natuurlijk kun je op internet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Je kunt daar óók spandoeken kopen. Maar je weet weinig over de levensduur en al helemaal niets over de
precieze kleuren die je geleverd krijgt.”
“Onze meerwaarde zit daarom juist óók in het voortraject. Stel, een klant wil een vlaggenmast van acht meter hoog; dan gaan wij eerst kijken of die hoogte überhaupt past bij het bedrijfspand. Dát is meedenken. In ons vak is stilstand achteruitgang. Wij proberen innovatief te zijn, toegevoegde waarde te leveren voor de opdrachtgever. Hoe? Door buiten de lijntjes te kleuren, steeds te bedenken hoe een reclame-
uiting ook op een andere manier kan.”
Ik daag de regio uit!
Op welke wijze kunnen wij er in de
regio voor elkaar zijn en ons daarbij profileren?
Reacties naar: info@inzaken.nl