Alle flitsende methodes om teamprestaties te verbeteren aan de kant. Het gaat uiteindelijk toch om samenwerken. Maar wat zit er tussen samen werken en samenwerken? Inderdaad: afstand! Het verschil tussen individuen die werken in dezelfde organisatie of zij die samenwerken, is vertrouwen. Dat begint bij de leider. Een prettige werkplek en resultaat start met het delen van informatie. Het toont dat je collega’s vertrouwt en dat ze er toe doen.
Wat je deelt, geeft aan wat belangrijk is voor jou en de organisatie. Ik zou zeggen: dat wat leidt tot klanttevredenheid! Het versterkt de onderlinge verstandhouding. Na een paar weken komen de eerste waardevolle punten ter verbetering. Eerst wat oppervlakkig, maar later ook inzichten vanuit zelfgemaakte fouten. De openheid verandert de sfeer. Delen zonder te veroordelen leidt tot luisteren en leren van elkaar. Je zou kunnen zeggen: oor-delen.
Vragen over of reageren op deze column? Je bent welkom op: info@toobee.nl