Om de klant mee te kunnen nemen richting de toekomst is Van der Hoff ICT voortdurend bezig om kennis en kunde te ontwikkelen. De kracht van de automatiseerder zit volgens eigenaar Niels van der Hoff in het kunnen bieden van een toekomstgerichte ICT-totaaloplossing voor het midden- en kleinbedrijf en grootzakelijk. “Het doel is om werkprocessen te verbeteren en klanten meer uit hun werk te laten halen.” Kortom: ‘Grip op ICT.
“Sinds corona zie je veel hybride werken: deels op kantoor, deels thuis”, vervolgt Niels van der Hoff. “Wij spelen daar al geruime tijd op in met een eigen concept: ‘De Werkplek van Nu’. Een moderne werkplek vanuit de cloud. Onze focus ligt op het faciliteren en creëren van een volledige werkplek waarmee je als bedrijf grip kunt krijgen op IT, data en omgeving. Het concept is: een werkplek per gebruiker, die je kunt uitbouwen en combineren met thuiswerken of werken op kantoor. Daaraan voegen we toe onderdelen zoals het inrichten van de ruimte met een interactief scherm van waaruit je een conferentie kunt starten voor bijvoorbeeld je mensen op kantoor en voor hen die tegelijkertijd thuis aan het werk zijn.”
“We brengen de hybride omgeving samen met de ‘De Werkplek van Nu’-oplossing. Onze denkwijze is daar al op aangepast.”
‘Grip op ict’
“We zorgen voor ‘Grip op ICT’. Anders dan veel andere aanbieders proberen we het totale concept te leveren, dus: pc’s, laptops, het stukje internet en netwerk eronder en daarbovenop ‘De Werkplek van Nu’-oplossing. Daar voegen we aan toe de zojuist genoemde hybride vergaderoplossingen, met bijvoorbeeld Teams, maar ook vaste en mobiele telefonie. Daarmee legt de eindgebruiker de volledige ICT in onze handen en daarmee creëren we de genoemde grip.”
“Die moderne werkplek blijven we doorontwikkelen. Een sterke pijler vormen de samenwerkingen die we de laatste tijd zijn aangegaan. We creëren een laag over de hele IT-omgeving heen, zodat eindklanten via een online portal zelf op een laagdrempelige manier aan de knoppen kunnen zitten, zonder dat zij telkens ons hoeven in te schakelen voor minimale aanpassingen, zoals het toevoegen van gebruikers en het geven van gebruiksrechten. In deze zelfservice omgeving creëren we zelfredzaamheid, maar natuurlijk ondersteunen wij nog steeds daar waar gewenst. Zo kan de eindgebruiker snel schakelen.”
Werkgelegenheid
Ook Niels van der Hoff ervaart schaarste op de arbeidsmarkt. “Met het zojuist genoemde portal zetten we in op verdere automatisering van de ICT aan onze eigen kant. De tooling waarin wij voorzien zorgt ervoor dat mensen die bij ons willen komen werken niet direct alle IT-kennis in huis hoeven te hebben. Zo kunnen we toch mensen aannemen, intern opleiden en op een laagdrempelige manier toevoegen aan ons team. De specifieke kennis komt dan vanzelf, waarbij we er wél op letten dat we communicatief vaardige personen in huis halen. Dat maakt immers ons team alleen maar sterker!”
Van der Hoff ICT realiseert ‘De Werkplek van Nu
www.vanderhoffict.nl