Het Venrayse uitzend- en detacheringsbureau N2People is succesvol met het uitzenden van tijdelijke medewerkers. Met de beide drijvende krachten achter de onderneming, samen goed voor ruim vier decennia ervaring in uitzendwerk, noemt N2People zijn benaderingswijze ‘Future at work’. Het bureau blinkt al jaren uit in het uitzenden en detacheren van vakmensen in automotive en logistiek. Daar komt steeds nadrukkelijker een derde loot bij: die van de techniek.
Het team van de business unit Techniek. In het midden Jan van ‘t Hoog.
Jan van ’t Hoog is sinds februari business unit manager techniek. Eerder was hij verantwoordelijk voor een technisch uitzendbureau in de scheepsbouw. Uiteindelijk kruiste het pad van N2People met dat van hem. “N2People heeft traditioneel een sterke focus op automotive en logistiek. We voegen daar nu de techniek-poot steeds duidelijker aan toe. Ook ‘technische’ klanten willen we net zo uitmuntend bedienen als we dat doen binnen onze andere disciplines. Het gaat daarbij met name om grotere bedrijven, hoewel we natuurlijk over de hele breedte een nog altijd stijgende vraag naar technisch personeel zien.”
Drie pijlers
In een kleine tien jaar bestaan heeft N2People elk jaar een fikse groei doorgemaakt. En dat zonder al te nadrukkelijk naar buiten te treden. Binnen het werkgebied (grofweg van Breda via Utrecht richting Nijmegen, naar Venlo) is de dienstverlening op drie pijlers gebouwd. Deze maken het mogelijk voor elke klant het beste te willen: begeleiding en huisvesting, educatie en tot slot het verhogen van de productiviteit bij opdrachtgevers.
Jan van ’t Hoog: “Wij kunnen putten uit een pool van maar liefst zeventien nationaliteiten. Elke nationaliteit heeft zijn specialiteit. Voor de techniek vinden we erg geschoolde krachten in met name de Roemenen. We hebben daar al enkele jaren twee kantoren, dus een sterk netwerk om die juiste krachten te werven. Selectie is een sterk punt bij N2People. Natuurlijk worden krachten geworven voor een specifieke functie, maar wij weten ook dat in de praktijk elke opdracht wat ‘breder’ kan uitvallen. Dan helpt het enorm als je vakmensen uit kunt zenden die meer kunnen dan strikt gevraagd.”
Skilled work is not cheap
Een van de pijlers werd al genoemd: huisvesting. N2People gelooft in begeleiding en een voortreffelijke huisvesting van medewerkers. “We zitten momenteel in een werknemersmarkt. De aanvragen zijn er, medewerkers hebben keuze. Arbeidsmigranten komen heus niet als de huisvesting slecht is. We kunnen ze alleen plaatsen als alle randvoorwaarden op orde zijn. Binnen N2People is de ‘A’ van ‘aandacht’ de laatste tijd nadrukkelijk het thema geweest. Dat is niet voor niets zo. Wie nootjes voert, krijgt aapjes. En deze past ook in dit kader: “Skilled work is not cheap. Cheap work is not skilled’.”
Educatie is een tweede aandachtspunt. N2People bemiddelt enkel voor medewerkers die zich willen ontwikkelen en verbeteren. Wie snel geld wil verdienen, kan waarschijnlijk beter ergens anders terecht. N2People biedt algemene training, taaltrainingen en vakgerichte opleidingen. Jan van ’t Hoog: “We verzorgen ook (her)certificeringen voor werknemers, alles dus wat nodig is om veilig te kunnen werken.”
Pijler drie richt zich op het verhogen van productiviteit bij opdrachtgevers. Zowel in de aanloop als tijdens de daadwerkelijke inzet van de medewerkers wordt voortdurend afgevraagd: wat heeft de klant nou écht nodig? N2People wil lean produceren, dus zo ‘zuiver’ mogelijk. Kosten besparen en een betere marge is de doelstelling.
Ik daag de regio uit!
Hoe kunnen wij als uitzender met een Europees netwerk niet voor één klant werken, maar een hele branche verbinden door samen te werken en gezamenlijk het tekort aan pakken?
Reacties naar: info@inzaken.nl