Maek creative team
Wij denken, doen en maken creatie. Dit jaar bestaan we twintig jaar. Een volwassen bedrijf, maar met nog net zulke frisse ideeën als in onze kinderjaren. Sterker nog: door ons team met sterke creatief specialisten blijven we ons ontwikkelen. We nemen je mee langs onze highlights.
PRIMEUR PANTEIN – Hoe stoer is het om als beginnend bureau de naam te mogen ontwikkelen voor een grote zorgorganisatie? Maek was nog geen jaar onderweg en we ontwikkelden naam én huisstijl. We zijn nog steeds trots!
De eerste indruk is bepalend voor alles wat volgt. Daarom is een onderscheidende naam, een sprekende huisstijl en een pakkend concept essentieel. Het laat zien wie je bent én wat je de wereld te bieden hebt. Ready to conquer the world?
Groeien met Bolsius – Het begon met een personeelsadvertentie, bijna twintig jaar geleden. Op dit moment varieert het werk van de jaarlijkse catalogus tot verpakkingslijnen voor uiteenlopende producten. Die personeelsadvertenties maken we ook nog steeds. Over continuïteit gesproken!
INSPIRATIE OP BREESTRAAT 16 – Ons bedrijfspand is niet zomaar een gebouw. Het is de plek waar inspiratie samenkomt en waar we geïnspireerd werken aan nieuwe opdrachten. In 2008 kochten we Breestraat 16. We bouwden de oude taxigarage om tot duurzame, creatieve uitvalsbasis met lekkere ko ie, lange lunchtafel en een top werksfeer.
DE GRENS OVER MET HENDRIX GENETICS – Voor Hendrix Genetics, wereldspeler op het gebied van dierengenetica, werken we binnen alle divisies en maken internationaal werk. Voor de divisie Sasso ontwikkelden we een overkoepelend concept dat per continent een eigen look, feel en marktbenadering krijgt. Zo krijgt een merk vleugels!
“Doen jullie dat ook?”, vragen klanten als ze ons internationale werk zien. Ja, we maken campagnes en beursstands die de wereld overvliegen. We kruipen daarvoor in de huid van andere culturen en verdiepen ons in doelgroepen met andere gewoonten en gebruiken. Met die kennis doen ook andere opdrachtgevers met internationale portefeuille hun voordeel.
3 X FEEST VOOR METAMEER – Niemand kent nog Scholengemeenschap Stevensbeek. Maek introduceerde Metameer en het werd in no time een begrip. Wij ontwikkelden de naam, het bijbehorende communicatieplan en zorgden voor een gelijktijdige, feestelijke introductie op drie locaties. Hoera! Hoera! Hoera!
GROTE KLUIF – Hoe pak je de branding aan van een nieuw merk hondenvoer? Maek weet het antwoord en bracht het voor Jarco in de praktijk. Het is de droomopdracht voor elke ontwerper en dus ook voor ons. De bekroning? De grootse beursintroductie.
Vloog de tijd? Ja. Hebben we plezier gehad? Zeker. Sterker nog: het was een keiharde afspraak tussen ons toen we twintig jaar geleden startten: het
moest leuk zijn én leuk blijven.
Natuurlijk hadden wij ook onze ups & downs. Maar als we nu terugkijken op twintig jaar Maek, is dat met een grote glimlach. We zijn trots op het fijne team van creatieven om ons heen. Trots op de kleine start ups, de mkb’ers en onze internationale klanten en dankbaar voor het vertrouwen en blij dat we ons steentje bijdragen aan hun ondernemersreizen.
Voor de komende twintig jaar hebben we nieuwe plannen en doelen, maar één ding blijft hetzelfde: met plezier mooi werk maken. Let’s Maek that happen!
OP EIGEN BENEN – Ga er maar aanstaan: van twee bedrijven één cultuur, één organisatie maken. We pakten de opdracht gedegen aan: eerst intern mensen erbij betrekken, ze een stem geven. Stap twee is een concept ontwikkelen met alle denkbare verschijningsvormen (naam, logo, huisstijl) en dan: de wereld in. Door goed te luisteren naar de klant en een solide plan lukt het. Sociom staat!
180 M2 NEXT LEVEL MERKBELEVING – EXBERRY® is een toonaangevend merk van natuurlijke kleuren voor de voedingsmiddelen en drankenindustrie. Voor hen ontwerpen we alle internationale beursstands, wereldwijd. Voor een beurs in Parijs ontwikkelden we
180 m2 merkbeleving. De klant noemde het ‘next level’. Kijk, dan ben je blij!
We luisteren, sparren, stellen vragen en bedenken oplossingen. Binnen ons eigen team heeft iedereen zijn eigen creatieve kracht. Ook klanten zijn deel van ons team. Zij wijzen de weg en samen bepalen we de richting. Zo werken we allemaal aan hetzelfde doel, vanuit onze eigen achtergrond. Zo komen we verder.