‘Personeelswerving via social media? Het werkt!’
Social Promotion
Ze zijn jong en social media hebben geen geheimen voor ze. Luuk van den Boogaard (23, uit Vierlingsbeek) en Nick Derikx (22, uit Sambeek) zijn de twee eigenaren van Social Promotion. Ze kenden elkaar al wat langer, toen ze drie jaar geleden hun bureau startten. Een bureau met een bijzondere opzet en afwijkend van de uitzend- en marketingbureaus in de breedste zin van het woord. Social Promotion is gespecialiseerd in het vervullen van vacatures via social media. Deze recruitment-marketingstrategie is in dat opzicht uniek in onze regio.
Personeelswerving door de effectieve inzet van social media. Social Promotion probeert met doelgerichte werving potentiële kandidaten te bereiken die traditionele methoden missen. Met een persoonlijke aanpak en een nieuwe kijk op werving is de Beugense onderneming gespecialiseerd in social media recruitment.
Werving, maar dan anders
Het tweetal jonge ondernemers gelooft in een nieuwe kijk op werving. Luuk van den Boogaard: “Wij geloven dat werving anders moet, toegankelijk en laagdrempelig. Bij ons vind je geen ingewikkelde sollicitatieprocedures, maar doordachte, efficiënte campagnes. Alles om de juiste kandidaten te bereiken én overtuigen waarom ze bij jouw bedrijf zouden moeten gaan werken. Elke organisatie is anders. Daarom wordt de aanpak afgestemd op jouw organisatie. Is het plan uitgerold, dan kijken we samen naar wat nog aangescherpt kan worden. Alles wat we doen is gebaseerd op data. Zo weten we altijd waar er ruimte is voor verbetering.”
Zijn compagnon Nick Derikx vult aan: “Voor bedrijven richten wij de betaalde advertenties in op hun social-mediapagina’s. We adverteren in de omgeving van onze klant zodat we alleen de juiste doelgroep bereiken en het werkgeversmerk in de omgeving een flinke boost krijgt. Dat verhoogt de kans op succes enorm. Wij houden, in tegenstelling tot de gangbare marketingbureaus, echt de focus op vacatures. Doen er dus geen andere opdrachten bij. Die specialisatie maakt ons sterk.”
Nieuwe ideeën
Inmiddels werkt Social Promotion door heel het land en België. Luuk van den Boogaard: “Dat is heel breed dus, maar ook qua sectoren zijn we heel divers. We kijken per vacature naar de doelgroep en beoordelen de slagingskans gebaseerd op data en onze expertise. Wanneer we niet overtuigd genoeg zijn over de potentiële resultaten, zijn we hier transparant over en verkopen we liever een nee. Dit is ook de reden waarom onze succesratio hoog ligt en vele bedrijven ons vertrouwen. We werken veel voor bijvoorbeeld VTS in Boxmeer en voor Remia en MediaMarkt.”
“Ondernemers hebben vaak de aanname dat er in deze tijd geen goede kandidaten zijn”, stipt Nick Derikx aan. “Wij draaien het graag om. Vragen dan: waar ben jij als bedrijf zichtbaar? Zit je zelf ook op social- mediaplatforms? Is dat niet zo, dan vinden deze potentiële medewerkers jou ook veel moeilijker. Tijdens onze regelmatige brainstormdagen gooien we met onze specialisten al onze (goede en slechte) ideeën op tafel. Dat is leuk, en zo brengen we ook veel nieuwe ideeën naar onze klanten.”