In de nazomer van 2015 verscheen de eerste editie van het ondernemersmagazine InZaken Land van Cuijk & Noord-Limburg. Het was een initiatief van Robert Hermens, eigenaar van Bureau Spraekwater. Het betekende het begin van een succesvolle doorstart van het magazine Bedrijvig Land van Cuijk & Noord Limburg, waarmee een deel van de nieuwsvoorziening voor de ondernemende regio werd veilig gesteld.
Maar InZaken wil méér betekenen. Om optimaal te faciliteren in de hierboven genoemde nieuwsvoorziening is een crossmediale aanpak noodzakelijk. Dat gebeurt met het online platform www.inzaken.nl. Een kwalitatieve vindplaats met relevante informatie voor ondernemers uit, of geïnteresseerd in, de regio Land van Cuijk en Noord-Limburg. Met dagelijkse berichtgeving naast een interactieve aanpak. Denk hierbij aan een koppeling met relevante social media, nieuwsbrieven en een mogelijkheid voor een persoonlijk virtueel netwerk. Zo kan razendsnel informatie uitgewisseld worden. Inzaken.nl vormt daarmee een actuele weergave van het ondernemersklimaat van de regio. Door de opbouw van kwalitatieve data wil het platform een prominente rol verwerven in relevante zoekmachines. Dat moet de vindbaarheid van ondernemers én de regio verbeteren. Met overzichten van vestigingsmogelijkheden, een ondernemersdatabase, netwerkmogelijkheden, businessagenda’s en ondernemersnieuws beoogt inzaken.nl een dagelijkse ontmoetingsplaats te worden van in onze regio geïnteresseerde ondernemers.
Kansen
Inzaken.nl is een extra mogelijkheid voor ondernemers en bestuurders om relevante berichtgeving te delen en te lezen. Daarnaast is het een inspiratieplaats om netwerken te onderhouden en verder uit te breiden. Publicaties in het magazine worden natuurlijk ook gepubliceerd via het platform. Hierdoor is het van toegevoegde waarde in de bestaande relatie met de ‘analoge’ InZaken Land van Cuijk & Noord-Limburg. Of, zoals Robert Hermens het zelf zegt: “Het is goed om één op één de vernieuwde mogelijkheden voor samenwerking in 2017 te bespreken. Mijn insteek? Continuering van de afspraken die we hebben gemaakt, waarbij de crossmediale aanpak een extra mogelijkheid is waar de ondernemer als bestaande relatie op meelift . Ik laat me graag uitnodigen om van gedachten te wisselen.”