Na 35 jaar stapt Kersten Assurantiën een nieuw tijdperk binnen. Dat is allereerst waarneembaar aan de nieuwe naam: Kersten financieel advies. De naamsverandering, inclusief nieuw logo en huisstijl, markeert de toekomstgerichte visie van het kantoor. “We willen mensen laten zien dat we meer te bieden hebben dan enkel verzekeringen”, verklaart directeur Robert Kersten. “We bieden namelijk ook hypotheekadvies, RegioBank-producten en risicomanagement voor de particulier, zzp’er en mkb-ondernemer in het Land van Cuijk en de kop van Noord-Limburg. Onder onze nieuwe naam valt dit allemaal mooi samen.”
In 1989 beginnen Jan en Annie Kersten in Oeffelt hun onderneming. Dan nog vanuit de woonkamer. Zoon Robert neemt het bedrijf in 2005 over van zijn ouders. In 35 jaar tijd is er veel veranderd, beseft hij. “Allereerst was de overname voor mij persoonlijk een enorme stap, waarbij ik écht zelfstandig ondernemer werd. Daarbij kwam natuurlijk een grote verantwoordelijkheid.” “Je kunt je voorstellen dat ik heel trots ben dat we nu, anno 2024, 35 jaar bestaan. Door de jaren heb ik het bedrijf zien groeien; zowel onze klantenkring, het dienstenpakket als ons team, dat inmiddels uit tien medewerkers bestaat. Het hoort bij de constante evolutie van ons kantoor. We zijn van een bescheiden begin als onafhankelijk advieskantoor uitgegroeid tot een volwaardige speler op het gebied van verzekeringen, hypotheken en RegioBank-producten. Onze dienstverlening heeft zich gaandeweg uitgebreid. Daar doet de nieuwe naam ‘Kersten financieel advies’ recht aan.”
Iedereen is verschillend, of je nu particulier, zzp’er of mkb’er bent. Dat geldt zowel voor je financiële situatie als voor de uitdagingen die daarbij horen. In welke beroepsmatige en/of levensfase jij je ook bevindt, jouw situatie is uniek. Daar is dus geen standaardoplossing voor. “Daarom gaan we bij Kersten financieel advies op zoek naar de maatwerkoplossing. Dat doen we niet alleen, maar samen met de klant. Een goed inlevingsvermogen en aandacht zien wij als de sleutel tot het vinden van een op je lijf geschreven oplossing. Van hypotheken en financieel advies tot verzekeringen, en van bankzaken tot risicomanagement. Waardoor er ruimte is om dromen te laten uitkomen.” “We blijven meebewegen met veranderingen, waaronder digitalisering en nieuwe wetgeving. Van papierwerk en archiefkasten naar een digitale omgeving en cloudopslag. We omarmen de moderne ontwikkelingen mét behoud van persoonlijk contact. Onze kernwaarden blijven daarmee intact. Dat streven, én het voortdurend leveren van maatwerk in een nieuwe omgeving, wilden we vangen in een nieuwe huisstijl, aldus Robert Kersten, die zijn team actief heeft meegenomen in het totale rebrandingsproces: van de allereerste brainstorm tot de daadwerkelijke keuze van de naam en de huisstijl. “Het zorgt ervoor dat we dit als team kunnen omarmen. Onze pay-off luidt dan ook ‘Samen. Voor elkaar’. We ontzorgen in elke fase van het leven. Daarop is de nieuwe huisstijl afgestemd.”
In de pay-off zijn de kernwaarden van Kersten financieel advies verwerkt. Het draait allemaal om de essentie van samenwerken en ondersteuning bieden. ‘Samen’ benadrukt de verbondenheid. ‘Voor elkaar’ weerspiegelt de belofte om er daadwerkelijk te zijn voor de klanten. Zo is het kantoor een waardevolle en vertrouwde partner, die begrijpt wat mensen in de regio nodig hebben. In het nieuwe logo is de hoofdletter ‘K’ opgeknipt in puzzelstukken, een weergave van Kerstens toewijding om de complexiteit van financiële zaken uit te leggen en op te lossen. De huisstijl vertegenwoordigt de missie van Kersten: het bieden van een volledig overzicht en inzicht in de wereld van verzekeringen, bankzaken en hypotheken. Robert Kersten blikt, met 35 jaar geschiedenis achter zich, vol vertrouwen naar de toekomst. De rebranding is dan ook een resultaat van de al eerder genoemde evolutie. Een nieuw hoofdstuk in het avontuur van zorgeloze financiën en het waarmaken van dromen.