NABUURS
“Wij geloven in lokaliteit, en in de behoefte binnen het Land van Cuijk aan goed advies en een doordacht aanbod in mobiliteit. En laat dát nou in onze genen zitten. Internet wordt steeds belangrijker; pakweg negentig procent van het aankoopadvies heeft de klant zelf al vergaard. Maar een ondernemer wil gewoon doen waar hij of zij goed in is, en voor mobiliteit kunnen vertrouwen op een partij die zekerheid en oplossingen biedt. Dat doen wij.”
Jeroen Nabuurs, technisch directeur van het Cuijkse Nabuurs, en zijn nichten Ilse en Miranda, ‘hebben’ iets met auto’s. Dat begon meer dan vijftig jaar geleden in de familie en dat is ook nu nog steeds de belangrijkste drijfveer. Deze ‘liefhebbers’ richten zich op de markt – en beslist ook de zakelijke – met vernieuwende mobiliteitsconcepten, persoonlijke aandacht, gecertificeerde medewerkers en een gevarieerde voorraad.
Het enthousiasme én de realiteitszin worden verbeeld door een nieuw logo en een nieuwe slogan: Continu in beweging. Waar de grote automerken zich vooral terugtrekken naar de grote steden, zet Nabuurs in op regionaal specialisme vanuit een persoonlijke, onafhankelijke en vooruitstrevende benadering.
Inspelen op veranderingen
Peugeot speelt in op grote veranderingen in de autobranche. Zij kiest voor enkel nog dealervestigingen in de 34 grote steden van ons land. Daaromheen komen servicepunten. “Heel veel merken sorteren voor op de toekomst. Bij dat aantal van 34 zitten natuurlijk niet de plaatsen als Cuijk, Uden en Venray. Om onze missie waar te maken en succesvol te blijven in de toekomst, hebben we de vestigingen van Cuijk en Venray samengevoegd in Cuijk. Daarnaast is onze Udense vestiging onderdeel geworden van Nefkens.”
Commercieel directeur Miranda Nabuurs vervolgt: “Door onze activiteiten in Cuijk te centraliseren, kunnen we maximaal investeren in persoonlijk contact, hoogwaardige kwaliteit en een uitgebreid dienstenaanbod. We hebben voortaan meer vrijheden bij de inkoop van auto’s, dus wordt ook het assortiment van nieuwe en gebruikte auto’s groter. We kunnen voor klanten dus ook zoekopdrachten uitvoeren.” Overigens blijven nieuwe Peugeots moeiteloos leverbaar, via onze Peugeot-inkoopkanalen. “Dat betekent dat we ook eventuele acties voor de (zakelijke) markt gewoon blijven aanbieden.”
Creatieve oplossingen
Met creatieve en vernieuwende oplossingen kan Nabuurs nu nog beter inspelen op klantbehoeftes. Het ultieme doel is klanten te ontlasten in mobiliteit. “We kunnen bijvoorbeeld nog gerichter aan wagenparkbeheer doen”, stelt Ilse Nabuurs, financieel directeur. “Met een eigen app, die aan auto’s kan worden gekoppeld. Zo heeft een ondernemer doorlopend inzicht op de situatie ‘op de weg’, maar ook in onder meer kosten. De werknemer kan de app bijvoorbeeld gebruiken voor navigatie. En wij, op onze beurt, kunnen realtime storingen uitlezen en op het juiste moment een auto oproepen voor onderhoud. Met onze eigen leasemaatschappij, Nabuurs Lease, kunnen we werken aan wat wij ‘flexibele mobiliteit’ noemen. Denk aan verhuur en (short)lease.”
Verder is er het eigen Shell servicestation, dat ook de alternatieve brandstof CNG (samengeperst aardgas) levert. Er zijn verse broodjes, een laadpaal voor elektrische voertuigen, terwijl er op termijn wellicht een snellader komt. Intussen gebeurt er nóg meer. Naast Peugeotexpert mag Nabuurs zich ook Citroën-expert noemen. Vanaf omstreeks deze tijd staat het bedrijf ook te boek als Erkend Reparateur van Peugeot én Citroën. En daarmee is men zelfs het enige erkende gecombineerde Peugeot-Citroën servicepunt ten zuiden van Nijmegen.