Eind augustus is na twee maanden een einde gekomen aan de zomercampagne ‘Psst … hier moet je zijn’. In de acht weken ervóór heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk via allerlei kanalen (offline en online) en middelen (van Facebookadvertenties tot een Roodtrip door de regio) de toeristische bezienswaardigheden van het Land van Cuijk gepromoot.
Dankzij de campagne is het Land van Cuijk bij veel meer potentiële bezoekers van onze regio op het netvlies gekomen. Die conclusie mag worden getrokken uit een tussentijds overzicht van de resultaten van de campagne. Zo bezochten, in vergelijking met vorig jaar, in de afgelopen maanden 22% meer bezoekers de website visitlandvancuijk.nl en werden de webpagina’s liefst 145.000 keer bekeken. Opvallend is ook dat het aantal volgers van de Facebookpagina Groeten uit het Land van Cuijk met 26% toenam. Het Instagram-account wordt nu zelfs door 37% meer belangstellenden gevolgd.
In juli en augustus werden ook drie Facebook-advertenties geplaatst. Een van de advertenties was gericht op gezinnen met kinderen, een andere op de watersportliefhebbers. De derde advertentie had Maasheggen UNESCO als onderwerp. Met deze drie advertenties zijn 200.000 (stand begin september) Facebookgebruikers bereikt. Ruim 7.750 van hen klikten door op de link in de advertentie en kwamen zo uit op de website www.visitlandvancuijk.nl. De campagne krijgt dit najaar en in het voorjaar van 2021 een (wat meer bescheiden) vervolg. Veel toeristische bedrijven en organisaties hebben na de herfstvakantie hun activiteiten immers op een wat lager pitje gezet.