OP HET MATJE
De rubriek ‘Op het matje’ is een initiatief van Hofmans Tapijten Cuijk.
Martijn Willems | Makelaar
De huizenmarkt trekt aan, maar nog altijd is het een lastige markt. Je zou het vergeten, maar er zijn makelaars die het wél goed doen, misschien wel juist door de voorbije recessie én andere aanpak. Martijn Willems studeerde makelaardij in Eindhoven en begon zijn carrière in 2000 bij makelaar Marc Peters in Boxmeer. Als rasechte Cuijkenaar startte hij, samen met hem, in 2006 Marc Peters Makelaars & Taxateurs in hartje Cuijk. In 2011 werd hij volledig eigenaar. En inmiddels opereert Martijn Willems onder eigen naam.
Waarom wordt iemand makelaar?
“De facetten in dit werk zijn divers. Je krijgt te maken met mensen van alle lagen van de bevolking en in alle leeftijden. Je komt in uiteenlopende huizen en je voorziet mensen in een uiterst belangrijke levensbehoefte. Als je iemand aan zijn of haar droomhuis kunt helpen, is dat een feest voor alle betrokkenen. Ook voor mij.”
Jouw motto is: ‘gewoon makelaar’
“Ik heb een nieuwe huisstijl, look en feel. Daarmee geven we aan dat we dingen echt op een andere manier doen. Dat uit zich en gaat zich uiten in diverse zaken. Het gaat erom dat ik een no-nonsense makelaar ben. Ik ben een echte Cuijkse jongen, die met beide benen in de Cuijkse klei blijft staan. Zo val ik ook niet om. Mensen zien me als huisvader bij de intocht van Sinterklaas, bij de supermarkt, op het voetbalveld. Driedelig grijs, daar zie je me niet in. Qua diensten beperken we ons puur tot makelen en taxeren; we doen geen hypotheken en verzekeringen; dat geeft alleen maar verstrengeling.”
Is dat ook de sleutel tot succes?
“Ja, we beperken bewust ons werkgebied. Ook geografisch. Hier ken ik alles, ik weet wat er speelt en leeft. Ik zit ook in het Centrummanagement Cuijk en weet waar vraag naar en behoefte aan is. Dat is onder andere weer nuttige informatie voor projectontwikkelaars.”
Juist in deze tijd kan een makelaar zich onderscheiden
“Absoluut! Wij stoppen makelen in een nieuw jasje. We zijn erg laagdrempelig, zeggen al snel ‘jou’ in plaats van ‘u’. We zijn niet schreeuwerig, maar informatief. We hebben 2D- en 3D-tekeningen, we maken filmpjes, hebben 360-gradenfoto’s en hoogtefoto’s. We zijn intussen bezig met een drone. De markt vraagt erom en deelt het op Facebook. Dat genereert nieuwe bewegingen.”