Op uitnodiging van het Regionaal Bureau voor Toerisme hebben de ondernemers die aan of in de omgeving van de Kraaijenbergse Plassen actief zijn kennisgemaakt met de initiatiefnemers van HollandDelta. Marco de Haas en Gepco de Kruijff, de drijvende krachten achter HollandDelta, gaven een toelichting op hun idee om toeristische bestemmingen in de stroomgebieden van de Maas en de Rijn met elkaar te verbinden en zo aantrekkelijk(er) te maken voor toerisme en recreatie.
De samenwerking tussen (groepen van) ondernemers in en internationale promotie van het uitgestrekte rivierenlandschap leidt, zo verwacht HollandDelta, tot een extra omzet van een miljard euro in 2020. Om dat voor elkaar te krijgen worden onder meer, samen met lokale ondernemers, zogenaamde ‘basecamps’ ingericht: plekken die om allerlei redenen interessant zijn voor toeristen en recreanten. Bijvoorbeeld door een fraaie omgeving, bijzondere natuur, unieke cultuurhistorie en het authentieke ‘verhaal’ van het gebied. Watersportgebied Kraaijenbergse Plassen komt mogelijk in aanmerking. HollandDelta heeft beloofd de ondernemers aan de Kraaijenbergse Plassen op de hoogte te houden van de voortgang van hun plannen.