NICI KOFFIE EN AUTOMATEN
Met een mix van ervaring en een frisse blik op de markt is het Millse Nici Koffie en Automaten bezig aan een onmiskenbare opmars. Nici, Randy en Jeremy van Tienen staan garant voor een zorgeloze koffievoorziening, en de markt begint dat steeds meer te herkennen en waarderen. Met het assortiment biedt Nici Koffie en Automaten het beste van twee werelden: koffie voor het bedrijf en koffie voor de horeca. Vanuit die insteek wordt het merk Nici nadrukkelijker ‘gebrand’.
Intussen is het bedrijf al de nodige tijd een gezonde mix van ervaring en een frisse blik. Automatisering wordt doorgevoerd, dáár waar dit het serviceniveau nog verder omhoog stuwt. Zo kunnen ook de bestaande klanten binnen korte tijd online hun bestellingen plaatsen. Maar ook de ruim veertig jaar ervaring van grondlegger Nici van Tienen is een kwaliteit die niet zomaar weg te poetsen is.
Goede koffie… en service
Met zijn horeca-achtergrond en –studie is Randy van Tienen een perfecte gastheer voor het Millse bedrijf. Samen met zijn broer Jeremy en vader Nici vormt hij het kloppend hart achter Nici Koffie en Automaten. Jeremy verzorgt de interne aansturing, zoals de planning en administratie. Gezamenlijk is het drietal goed voor een halve eeuw ervaring in warme dranken en voorzieningen. Nici: “Als familiebedrijf denk je niet zozeer in functies en titels; alle belangrijke besluiten worden nog steeds gezamenlijk genomen.” En belangrijke besluiten zijn er genoeg te nemen: het gaat Nici Koffie en Automaten voor de wind. Er is een flinke groei. Randy: “Voor goede koffie wil de klant graag betalen, dus de prijs-kwaliteitverhouding is altijd al belangrijk geweest in onze branche. Maar natuurlijk zijn wij niet de enige die goede koffie kunnen leveren, dus komt er ook nog het serviceaspect bij. Wij zijn altijd bereikbaar, elk moment van de dag. Storingen worden binnen maximaal vier uur verholpen. Geen werk is een probleem, geen koffie is een ramp!”
Naar de zin maken
Bij Nici Koffie en Automaten weten ze wat goede koffie is. En hebben ze verstand van thee, soepen en (fris)dranken. Daarnaast is er uitgebreide keuze in facilitaire artikelen. Bij de koffie voor het bedrijf bestaat de apparatuur uit bonenautomaten (ieder kopje wordt vers gemalen), instant- (wanneer snelheid de doorslag geeft) en freshbrew-automaten (vers gefilterde koffie met uitgebreide
keuzemogelijkheden).
Randy van Tienen vervolgt: “Koffie is beleving. Dus blijven wij, zowel in kwaliteit als service, bewust boven een bepaalde ondergrens. Daarbij hebben we de technische zaken uitstekend op orde. We kunnen van bijna elke machine in Nederland de service en onderhoud probleemloos overnemen. En in ieder geval kunnen we sowieso onmiddellijk vervangende apparatuur plaatsen.” Bij de koffie voor de horeca biedt Nici ook gratis Barista-trainingen bij afname van producten. Samen zorgt dat voor de ultieme koffiebeleving van elke horecabezoeker. “We stellen blends (combinaties van verschillende bonen, red.) samen die bij een groot publiek passen. Deze bieden iedereen een geweldige koffiesmaak en -beleving.” Het past bij hoe de Millse onderneming de markt tegemoet treedt: als familiebedrijf met die typische mentaliteit om het de klant altijd en overal naar de zin te maken.