Eshgro neemt Diabolo ICT over
Met het bundelen van de innovatieve ontwikkelkracht van Eshgro en de klantgerichte aanpak van Diabolo ICT is in december vorig jaar een onderneming ontstaan met 115 cloudspecialisten, met vestigingen in Boxmeer, Arnhem en Amsterdam. Met deze overname verstevigt Eshgro haar leidende positie als cloud-serviceprovider voor de moderne werkplek in combinatie met bedrijfskritische applicaties. Een volgende stap in het zelfredzaam maken van de klant. Want dat is wat Eshgro voor ogen heeft.
Eshgro begeleidt bedrijven in hun transitie naar de cloud. Zo kunnen zij zelf hun digitale Modern Workplace inrichten. Noodzakelijk daarbij is dat ze hun bedrijfskritische applicaties naadloos geïntegreerd kunnen blijven gebruiken. Bovendien willen deze gebruikers hun IT voortaan sneller, eenvoudiger en veiliger kunnen aanpassen zonder onvoorspelbare investeringen of hoge beheerkosten.
“Bedrijven zoeken een sterke partner die hun business begrijpt en ze van strategisch tot operationeel helpt met de transitie en up-to-date houdt”, aldus Anton Loeffen, directeur en oprichter van Eshgro. “Met zo’n 115 specialisten en ons in eigen beheer ontwikkelde Smarter 365-platform bieden we een totaaloplossing met de unieke combinatie van klantspecifieke ondersteuning en gerobotiseerd management. Daarmee realiseren onze klanten maximale productiviteit, veiligheid, compliance en financieel rendement.”
‘Volkomen logisch’
“Het samengaan is daarmee volkomen logisch”, aldus Edwin de Ruijter, CEO van de nieuwe organisatie. “De cultuur, werkwijze en dienstverlening van beide organisaties sluiten naadloos op elkaar aan. Eshgro en Diabolo ICT bedienen al jarenlang succesvol een grote groep gezamenlijke klanten. Met deze overname zijn we nog beter in staat om klanten te begeleiden bij hun digitale transformatie. Er is nog meer landelijke slagkracht en we zijn bovendien veelzijdiger bij het inrichten, beheren en ondersteunen van toekomstbestendige werkplekken.”
De directies van Eshgro en Diabolo ICT worden samengevoegd onder leiding van Edwin de Ruijter. Verder bestaat de directie uit Koen van Hoof (Chief Financial Officer), Lando Markhorst (Chief Operations Officer) en Ronald Brakenhoff (Chief Commercial Officer). Laatstgenoemde was directeur en oprichter van Diabolo ICT.
Anton Loeffen gaat zich als Chief Innovation & Strategy Officer en bestuurder primair focussen op productontwikkeling en strategische samenwerkingen en overnames. “Hiermee wil ik nog nadrukkelijker naar buiten. Ik blijf als evangelist voor de klanten beschikbaar, maar productontwikkeling is natuurlijk mijn kindje; daar is Eshgro ook op gebouwd. De naam ‘Eshgro’ is bewust aangehouden, want deze staat sterk in de markt. We zijn een toptienspeler voor Microsoft in Nederland, inmiddels negen keer ‘gold’-gecertificeerd. Dat lukt niet heel veel bedrijven…”
Minutieus én effectief
Het is geen geheim dat Eshgro zowel autonoom als via overnames wil groeien. In dat opzicht wil Anton Loeffen wel kwijt dat zijn onderneming dit jaar nog een organisatie wil gaan overnemen. “Wij bedienen onze klanten, de mkb-bedrijven, efficiënter en met meer toekomstperspectief dan het gemiddelde IT-bedrijf. Dat kunnen we dankzij onze eigen software. En hoe meer klanten wij hebben, hoe effectiever die software wordt. De bedrijven die wij graag willen overnemen, dat zijn bedrijven die – net als wij – geloven in de cloud, die een mooie klantenkring hebben en die weten dat ze te groot zijn voor het servet, maar te klein voor het tafellaken, maar die wel de goeie focus hebben en een goeie directie. Want ook dié mensen willen wij mee laten bouwen aan een nog groter en beter Eshgro.”
Edwin de Ruijter sluit aan: “We streven naar een sterk regionaal netwerk. Eshgro heeft landelijk klanten, Diabolo heeft een erg sterk regionale focus. Vandaar dat dit zo goed in elkaar grijpt: zij hebben heel veel knowhow in het tot op minutieus niveau bedienen van de eindgebruiker, terwijl wij bij Eshgro vooral bedenken hoe we die klant zo efficiënt mogelijk kunnen bedienen.
“Eshgro heeft een mooie klantenkring in het zuidoosten van het land; met de overname van Diabolo ICT is er een speler bijgekomen voor de oostelijke regio”, oordeelt Ronald Brakenhoff. “Het zou mooi zijn om hier nog een speler in een aansluitende regio bij te vinden die net zo opereert als wij: met een goeie vertrouwensrelatie en een samenwerking met klanten die op lange termijn is gebaseerd.”
Portfolio
Hoe past de overname in het streven naar de Modern Workplace? Anton Loeffen: “Diabolo ICT was al partner van ons. Ze verleenden ook eigen diensten, zoals support, en bedienden hun klanten daarin op een heel mooie wijze. Eshgro is sterk in het nóg efficiënter maken daarvan. We hadden al eenzelfde businessmodel: Diabolo ICT had al een cloudfocus, focus op Microsoft, ze hebben hetzelfde type klant als wij, ze gebruiken onze software: het enige wat er nog aan ontbrak, was dat ze niet van ons waren. En nog een plus: Diabolo ICT heeft veel effort gestoken in de gebruikersbeleving.”
Edwin de Ruijter: “Dat gaan we doorvoeren in het totale portfolio. Wij ondersteunen meer dan 900 bedrijfskritische applicaties voor onze klanten. Die klanten vertegenwoordigen daarmee voor meer dan een miljard euro aan waarde. Er zijn op elk willekeurig moment zo’n 10.000 eindgebruikers actief met onze oplossingen. Het geeft een indruk van onze veelzijdigheid…”
Afbeelding: V.l.n.r.: Koen van Hoof (Chief Financial Officer / directie), Anton Loeffen (Chief Innovation & Strategy Officer / directie), Lando Markhorst (Chief Operations Officer / directie), Edwin de Ruijter (CEO / directie), Xander Hendrickx (Manager ICT Solutions / mede-aandeelhouder), Ronald Brakenhoff (Chief Commercial Officer / directie), Rob Schennink (Senior Accountmanager / mede-aandeelhouder).