Periodiek de administratie bijwerken, de jaarrekening opstellen en de fiscale aangiften verzorgen. Dat is wel het minste wat een ondernemer van zijn of haar boekhouder verwacht. De kracht van Bindels Administraties zit in de betrokkenheid bij de klant. ondernemer of particulier. Het verzorgen van een administratie is immers een zaak van wederzijds vertrouwen. Persoonlijk contact is even onmisbaar als bepalend voor het uiteindelijke resultaat. Maar Dennis Bindels gaat verder: “Het zit in mij om mensen met elkaar te verbinden.”
Tien jaar intussen is hij de trotse eigenaar van Bindels Administraties. Maar vooral is hij in het voorbije decennium bekend geworden als ondernemer-onder-de-ondernemers. “Het is fijn om bij ondernemers passie te zien. Ik ben ook trots op mijn eigen klanten”, zegt de verbinder, actief als hij is in het verenigingsleven en zeer betrokken bij initiatieven als de Ondernemersprijs (waarvan hij bestuurslid is), Cubox en Beugen Bruist.
“Ik geloof in samenwerken, gelijkwaardigheid en verbinden, (nieuwe) kansen geven en vertrouwen.” De afgelopen tweeënhalf jaar waren in dat opzicht voor velen niet de makkelijkste. Daarom wil hij over corona nog wel wat kwijt: “Ik hoop dat mensen in verbinding blijven. Voor ondernemers gaat het wat minder op – want die zijn altijd druk – maar ik voel dat de verbondenheid binnen de mensheid voor een deel weg is: stellingen verharden, het wordt grimmiger. Ik vind dat we met z’n allen meer rust moeten nemen en ook aandacht blijven houden voor de dingen die belangrijk zijn: thuis, je gezin, je kinderen, partner, maar ook jezelf.”
Het tienjarig bestaan werd vorige maand uitgebreid gevierd. De opkomst was voor Dennis Bindels overweldigend: “Dat waardeer ik, zoals ik het waardeer te kunnen werken in een ongedwongen sfeer. Zo heb ik mijn bedrijf ook altijd willen voeren. Dat signaal is gelukkig door velen opgepikt. Het zou fijn zijn als ondernemers van elkaar leren op het gebied van ondernemerschap. Dat kan juist wanneer je buiten je comfortzone treedt. Dat maakt het ondernemer-zijn zo leuk.”
”Wat ik in de loop der jaren heb ontdekt is dat iedereen een ander soort passie heeft. Ook daarom vind ik het zo leuk om verschillende klanten te hebben. Juist omdat iedereen heel gepassioneerd over zijn over haar werk praat, geen enkele ondernemer uitgezonderd. En dat ik zie hoe zij hun bedrijf opstarten, uitbouwen. Ook in moeilijke tijden. Of juist daarom omschakelen. Dat vind ik heel knap.”
“Ik heb mijn hart gevolgd door Bindels Administraties op te richten. Daarmee creëerde ik voor mezelf vrijheid mijn eigen keuzes te maken. Dit heeft mij gesterkt als mens. Ik sta voor persoonlijke benadering en ben een man van de klok én het woord. Dit omdat ik mijn klanten, net als mijzelf, een financieel gezond bedrijf gun. Positiviteit, loyaliteit, bescheidenheid, aanpassingsvermogen en een gulle lach is wat ik terughoor wanneer klanten iets vertellen over hoe zij onze dienstverlening ervaren. Ik zeg ‘ons’, omdat ik inmiddels niet meer alleen werk, maar Jeannette, Rian, Esther, Marie-Louise en Paul om me heen heb.”
Met die medewerkers voelt Dennis Bindels zich vanzelfsprekend enorm verbonden. Maar niet alleen met hen. Zijn klantenkring noemde hij al, maar hij wil ook zijn partners niet vergeten. “ Natuurlijk gaan ook mijn familie en naasten mij aan het hart. Ik heb hierbij geleerd mezelf niet te vergeten, en dat werkt positief door. Doordat ik beter voor mezelf zorg dan jaren geleden, kan ik nu nog beter voor anderen klaarstaan. Ik veel me enorm verbonden met mijn medemens. En met mijn dorp Beugen, want ik voel mij een ‘dorpsmens’.”
Is er dan niets dat Dennis’ gulle lach kan doen verbleken? Afspraken niet nakomen of te laat komen storen hem enorm. Zo ook een arrogante, hardnekkige houding. “Verder kan ik ook niet begrijpen dat grote bedrijven of organisaties voortijdig stoppen zich in te spannen voor hun cliënt. Daar zet ik juist dóór. Dat vraagt om ruimdenkendheid, flexibiliteit en wederzijds begrip. Vooral wanneer in mijn ogen iets onterecht wordt afgewezen, ga ik stáán voor mijn klant.”
Omdat hij over toestroom van werk niet te klagen heeft, kan de Beugense ondernemer dus focussen op waar hij nog verder in zou willen groeien. “Het opstarten van een onderneming is altijd spannend en geeft onzekerheden. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik na jaren zelf ondernemen inmiddels de meest uiteenlopende ondernemingen en particulieren goed kan ondersteunen en coachen.”
“Ik zou nog meer willen samenwerken bij het geven van adviezen. Met mijn medewerkers, maar ook met partners. Door te schakelen met naaste
professionals en externe partijen kan ik verantwoorde keuzes maken. Zo kunnen we onze klanten nóg beter bedienen en ontzorgen. Precies zoals ons credo luidt: ‘Omdat vertrouwen telt’.”
Tegelijk terug- én vooruitkijkend stelt hij vast: Ik heb jaren geleden een juiste combinatie van essentiële voorwaarden geschapen waarin ik mijn kennis, inzet, arbeid en kapitaal zodanig wist te combineren dat ik een gezonde onderneming kon starten. Dat wil ik voortzetten en mijn hart zegt dat dat klopt. Ik hoef niet veel groter te groeien, omdat ik mijn klanten op dezelfde persoonlijke wijze wens te bedienen zoals wij dat nu doen. Mijn droom is dat mijn medewerkers en klanten zich op een gezonde manier blijven ontwikkelen.”
Dennis, Paul, Marie-Louise, Rian, Esther en Jeannette.