Wux, het ontwikkelbureau voor websites en online software, heeft in de dertien jaar van zijn bestaan nog nooit een ‘dull moment’ beleefd. Met het ontwikkelen van maatwerk applicaties biedt Wux zijn klanten betere bedrijfsprocessen: met efficiënter en plezieriger werk als gevolg. Wux weet: een avontuur in het digitale landschap is chaotisch, zwaar en uitdagend. Maar met de juiste
mensen aan boord wordt het avontuur steeds beter en mooier. En zo vertegenwoordigen vier jong ondernemers inmiddels vijf bedrijven. Wux is er één van. De vijf bedrijven zijn nu ondergebracht in
een nieuw avontuur: Adventure.
Wux is het bedrijf van Bo Pennings, Thijn de Haas en Yannick Vendelmans. “Samen met Niels Heijligers had ik ook een bedrijf én met z’n vieren hadden we nog een onderneming”, aldus Bo. “Daarnaast had ik zelf nóg een bedrijf, en dat gold ook voor Niels. Wux maakte voor al deze bedrijven de sites. Organisatorisch werd dat wel eens lastig, vandaar dat we besloten om alles bij elkaar te voegen: Adventure Media Group was geboren. Vanuit deze groep werken we nu met één strategie.”
“Tijdens ons avontuur hebben wij met onze bedrijven uiteenlopende
merken gelanceerd. Daarmee helpen en adviseren wij dagelijks
tienduizenden bezoekers”
quote: Bo Pennings, oprichter van Wux.
“Voor onze klanten betekent het dat we nog steeds met hetzelfde team werken, maar
dat we nu de mogelijkheid hebben om specialisten in te zett en, op meer disciplines
en in meer uiteenlopende vakgebieden. Het team krijgt dus meer kritische massa en
wordt bovendien fl exibeler. Al onze bedrijven zijn klant bij Wux, maar elke
onderneming kan natuurlijk aankloppen. Yannick Vendelmans wordt het eerste
aanspreekpunt, ik ga wat meer op de achtergrond opereren.”
Waar is Adventure goed in? In het bedenken, uitwerken en laten groeien van websites. Bij deze missie hoort een doel, verduidelijkt Bo Pennings: “Wij willen enkel websites maken die toegevoegde waarde hebben voor het internet. Waarom doen ‘onze’ sites het goed? Door de juiste combinatie tussen perfecte zoekmachine optimalisatie, technische hoogstandjes en gebruiksvriendelijkheid. Als klein team kunnen we dit blijven onderhouden omdat we alles maximaal automatiseren. Van die innovatieve kennis profiteren ook onze klanten.”