Genomineerd: Bo Pennings
Bo Pennings maakt zijn eigen kunst. Het geeft hem ontspanning en laat creativiteit de vrije loop. “Als je achter de computer zit gaat de tijd snel…”
Adventure Media Group, geleid door Bo Pennings, heeft met Wux een toonaangevend internetbureau opgebouwd, dat in 2023 als een van de snelst groeiende bedrijven in de FD Gazelle top 100 stond. Wux is een full-service internetbureau, gericht op digitale oplossingen, van webdesign en webshops tot online marketing én automatisering met software op maat. Zij hebben als doel de leukste werkgever te zijn door de open cultuur, gezelligheid, de ontwikkelmogelijkheden, de informele sfeer en de saamhorigheid. Bo staat bekend om zijn vooruitziende blik, kennis van AI en betrokkenheid bij lokale initiatieven, zoals de Industriële Kring en TechnoPromo.
Wat doet een nominatie met je?
“Van alles! We staan op de kaart, en daar hebben we de afgelopen jaren hard voor gewerkt. Dan is zo’n nominatie natuurlijk een kroon op ons werk. Het is fijn om erkenning te krijgen voor het goede werk, al vind ik zelf dat we nog altijd beter kunnen en dat dit ook móet. Het kan namelijk altijd nog net iets beter. Wat ik zelf het fijnste vind, is dat we door meerdere partijen aangedragen zijn. Je valt dus op in positieve zin. We weten dat we op de goede weg zijn en dan is dit een mooie waardering.”
Ga je hierdoor anders naar je bedrijf kijken?
“Het heeft me iets gebracht. En wat dat is? Voor zo’n Ondernemersprijs komt er een jury langs. Dat betekent dat je je verhaal nog eens goed tegen het licht houdt. Alles moet weer even door de mangel, waarna je je verhaal opnieuw scherp zet. Ik wist bovendien dat mijn elevator pitch beter kon. Dus dit was het uitgelezen moment! We hebben zeven verschillende bedrijven en ik ben altijd wel bezig met veranderen en verbeteren. Hoe kan ik ons team nog meer happy maken. Hoe krijg ik nóg blijere klanten. Je bedrijf is nooit klaar.”
Wat is de filosofie achter jouw onderneming?
“Binnen onze visie streven we na: beste service, hoogste kwaliteit, leukste werkgever. Wij geloven erin dat als je dit in orde hebt, de rest vanzelf komt. Dat hebben we vervolgens onderverdeeld in kernwaarden, zoals korte lijnen, persoonlijk contact, snel support. Ik zeg er metéén bij: ‘Dat roept iedereen over zichzelf’. Is ook zo, maar wij verwezenlijken het écht. Hoe we dat doen? We proberen ons bedrijf te vormen rondom de skills van alle teamleden, in plaats van andersom. We hebben geen functieprofielen, laten de mensen in hoge mate vrij en dan komt het beste eruit, zolang je met elkaar in gesprek blijft.”
‘Geweldig: de kans om bij elkaar in de keuken te kijken’
Het verhaal van Bart Langen is een inspiratie voor ieder die van zijn of haar passie een bloeiend bedrijf wil maken. Wat begon als nevenactiviteit, is intussen een succesvol grondverzetbedrijf: Langen Grondverzet BV in Sambeek. Het staat bekend om zijn flexibiliteit en is daarom des te slagvaardiger, in een samenwerking met ‘buurman’ Laarakkers. Van sloop- en grondwerken tot straatwerk, van containerverhuur tot het leveren van zand en grind.
”De nominatie voedt vooral het besef dat je iets goeds aan het doen bent”, zegt Bart Langen erover. “Je valt kennelijk op, dus of je nu wint of niet, ik vind het nu al geweldig. Het meest interessante vind ik de kans om nu eens bij elkaar in de keuken te kunnen kijken. Ook naar de avond zélf kijk ik enorm uit. Ik heb er al eerder ondernemers gesproken, maar nu hoop ik de nodige van hen nog wat beter te leren kennen.”
Jong Talent:
Bart Langen