Vorig jaar mocht ik de Ondernemersprijs Land van Cuijk & Maasduinen overhandigen aan René van der Vleuten, eigenaar van Globemilk in Boxmeer. Natuurlijk wil ik hier allereerst nog eens van de gelegenheid gebruikmaken om hem en alle andere prijswinnaars te feliciteren.
Tijdens zijn speech vertelde René dat hij vooral op zijn ‘boerenslimheid’ vertrouwt en vanuit zijn visie samenwerkingen aangaat. Daar willen wij ons als bank graag bij aansluiten. De agrarische achtergrond van onze bank en veel van onze klanten is immers iets waar we met z’n allen trots op mogen zijn.
Aanpakken, slim zijn en zaken met een nuchter verstand benaderen. Met die boerenwijsheid is ook onze bank groot geworden. In de nieuwe Rabobank-campagne gaan we dan ook terug naar de kracht van onze roots, om op basis daarvan de samenwerking met onze klanten en andere relaties te zoeken.
We willen een betekenisvolle bank zijn die samen met partners het verschil maakt. Met een duurzame food- & agrisector als eerste speerpunt. Samen willen we zorgen dat we ons voedsel zodanig verbouwen, distribueren en consumeren dat we de hele wereld kunnen voeden op een manier die de aarde én boerenbedrijven respecteert. Daarom dagen we al onze klanten en relaties uit om samen te werken aan een betere wereld. Waar zie jij in al jouw boerenslimheid mogelijkheden?
Bouwien Janssen-Kuijpers – Directeur Bedrijven, Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen