mei 23, 2021

Innovatieve ontwikkelkracht gepaard aan klant­gerichtheid

Eshgro neemt Diabolo ICT over Met het bundelen van de innovatieve ontwikkelkracht van Eshgro en de klantgerichte aanpak van Diabolo ICT is in december vorig jaar een onderneming ontstaan met 115 cloudspecialisten, met vestigingen in Boxmeer, Arnhem en Amsterdam. Met deze overname verstevigt Eshgro haar leidende positie als cloud-serviceprovider voor de moderne werkplek in combinatie met bedrijfskritische applicaties. Een volgende stap in het zelfredzaam maken van de klant. Want dat is wat Eshgro voor ogen heeft. Eshgro begeleidt bedrijven in hun transitie naar de cloud. Zo kunnen zij zelf hun digitale Modern Workplace inrichten. Nood­zakelijk daarbij is dat ze hun bedrijfskritische applicaties naadloos geïntegreerd kunnen blijven gebruiken. Bovendien willen deze gebruikers hun IT voortaan sneller, eenvoudiger en veiliger kunnen aanpassen zonder onvoorspelbare investeringen of hoge beheerkosten. “Bedrijven zoeken een sterke partner die hun business begrijpt en ze van strategisch tot operationeel helpt met de transitie en up-to-date houdt”, aldus Anton […]
mei 18, 2021

Zo’n groot project, enkele kilometers van huis

Het is een in het oog springend project: de nieuwbouw van Verbruggen Food Group in het zuidoostelijk deel van Bedrijvenpark Laarakker. De Millse ondernemer laat er een distributiecentrum bouwen van ruim 60.000 vierkante meter, met 2.000 vierkante meter kantoor en 55 laaddocks. De complete W-installaties werden ontworpen en aangelegd door het Cuijkse Van Haren Installaties. “Zo’n groot project, en dat op enkele kilometers van onze thuisbasis…” “De gehele installaties zijn duurzaam ontworpen, dus gasloos en met warmtepompen. Het distributiecentrum wordt opgeleverd met een Breeam Very Good- label”, vertelt Jarno Verstraten, die samen met Robert Jans sinds eind vorig jaar de directie vormt van het Cuijkse installatiebureau. Zijn compagnon vervolgt: “In maart 2020 zijn we gestart, de oplevering is omstreeks deze tijd. Het is een immens pand, dat zo’n tien voetbalvelden in oppervlakte beslaat. Er wordt gewerkt in een bouwteam, met daarin onder meer de architect, aannemer, een installateur voor de […]
mei 12, 2021

Kopje van Kantoor!

Een lekker kopje koffie of thee is onlosmakelijk verbonden met een prettige werkplek. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat koffie in de top drie staat van zaken die thuiswerkers het meest missen. Bijna 85 procent geeft aan de koffie van kantoor te missen tijdens het werken vanuit huis. De oplossing is echter simpel: kantoorkoffie voor thuis. Koffie van de zaak voor thuis is een comfortabele toevoeging aan de thuiswerkplek. Dit stelt werkgevers in staat om hun medewerkers in de thuiswerkomgeving te voorzien van de kwaliteitskoffie en thee die men op kantoor gewend was. Werkgevers krijgen op deze manier een extra tool in handen om de betrokkenheid van werknemers bij de organisatie te stimuleren, de koffie van de zaak voor thuis. Meer info over koffie van kantoor? Bel: 0485 453828 of e-mail naar: info@nicikoffie.nl. Randy van Tienen www.nicikoffie.nl
mei 10, 2021
Maurice Spijker GH advocaten

Nieuwe mogelijkheid ter voorkoming faillissement

Op 1 januari 2021 is de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (WHOA) ingetreden. Deze wet biedt ondernemingen die in financieel zwaar weer terecht zijn gekomen een nieuwe mogelijkheid om de schulden op te lossen en daarbij een faillissement te voorkomen. Om de schulden op te lossen, kunt u trachten om met uw schuldeisers een akkoord te bereiken over de manier waarop de schulden worden teruggebracht: het onderhandse akkoord. Voorheen kon een dergelijk akkoord enkel worden bereikt als alle betrokken schuldeisers daarmee instemden. Vanaf nu kan een dergelijke akkoord echter ook worden bereikt zonder instemming van alle schuldeisers! Wanneer minimaal tweederde van de schuldeisers akkoord gaan met het voorstel, dan kan het onderhandse voorstel vanaf nu worden goedgekeurd door de rechter. Dit noemt men de homologatie. Dit heeft als gevolg dat alle schuld­eisers gebonden zijn aan het goedgekeurde onderhandse akkoord, dus ook de schuldeisers die oorspronkelijk niet akkoord wensten te gaan! De […]
mei 9, 2021

De betere friet­specialist op locatie lonkt naar catering

Feestje op de zaak? Sinds een jaar of tien is Mr. Potato actief voor bedrijven en instellingen die hun bedrijfsfeest, jubileum of productlancering eens op een andere manier willen aankleden. Met een luxe frietwagen op locatie. Met kwaliteitsproducten én friet die vers op locatie gesneden wordt. Mr. Potato zet hoog in en mikt nu ook op catering op locatie. En ook daarin blijft er een rol voor ‘écht goede friet’ weggelegd. Want die verveelt nooit. Aad Bouw heeft een decennialange staat van dienst in de horeca. De ondernemer is met Mr. Potato opvallend genoeg vooral in Duitsland actief. “Die markt is heel anders: de consument wil er – meer dan hier – betalen voor kwaliteit. En die bieden we. We hebben een relatief beperkt aanbod, maar dan wel van uitsluitend kwaliteits­producten, dat staat buiten kijf. Onze friet wordt al sinds onze start ter plekke gesneden. De reacties waren vanaf het […]
mei 6, 2021

Unieke tool matcht vraag en aanbod in stikstofrechten

Eminet lanceert emissieplatform Hét stikstofemissieplatform van Nederland huist in Beugen. Eminet zet daarvoor een slim online matchingssysteem in met een unieke rekentool. Stikstofrechten zijn uitwisselbaar, ook onderling tussen de agrarische en bijvoorbeeld de industriële sector. Eminet zoekt de beste match via een rekenmodule en algoritmes, en brengt zo heel efficiënt partijen bij elkaar. Het is een landelijk unieke tool en dat merken ze in Beugen nu ook: er zijn veel vragen, van stoppende ondernemers tot kopers van rechten, die willen ontwikkelen. Door heel het land. Eminet matcht ze. Met de stikstofproblematiek hebben onder meer de bouw, industrie en agrarische sector dagelijks te maken. Stikstofuitstoot heeft grote effecten op natuur en milieu. Dit leidde in 2019 zelfs tot de stikstofcrisis: bouwprojecten vielen stil en boeren trokken protesterend door het land. Het Beugense Eminet heeft een klein jaar geleden een bijzondere tool ontwikkeld die stikstofreductie bevordert en tegelijk het bedrijfsleven kan laten […]
mei 4, 2021

Dit jaar wél Kunstroute in Mill

In 2020 werd de Kunstroute in Mill afgelast. Dit jaar wil organisator Ontdek Mill de fietstocht langs kunstwerken wél laten doorgaan. Kunstroute 2021 zou dan starten op 5 mei. Het thema is, net als vorig jaar, ‘Vrijheid Blijheid’. Normaliter start de voorbereiding voor de Kunstroute met een informatiebijeenkomst voor belangstellende kunstenaars. Dat is op dit moment nog niet mogelijk. Daarom worden alle geïnteresseerden die willen deelnemen aan de Kunstroute en waarmee nog geen contact is geweest, gevraagd om zich aan te melden bij Bert Verweijen: 06-50449297 of: bert@bertverweijen.nl. Van mei tot en met september kan de twaalf kilometer lange route gratis worden gewandeld, gefietst of met de auto worden gevolgd.
april 28, 2021

Kinderopvang Opstap biedt unieke 24-uursservice

‘Een tweede huis van huis’, dat is wat Melissa Bossen en Tatiana van den Hoogen willen zijn met Kinderopvang Opstap. Met een voor de wijde regio unieke formule, die naast de reguliere diensten ook nachtopvang biedt. In mei gaat Opstap draaien. Als we het tweetal spreken, wordt er nog volop gewerkt aan het vervolmaken en inrichten van het kinderdagverblijf waarin ook Hofmans at Home een aandeel heeft. Melissa Bossen (pedagogisch directeur) en Tatiana van den Hoogen (algemeen directeur) runnen samen Opstap. Het tweetal kent elkaar van het kinderdag­verblijf waar Melissa werkte en Tatiana haar kindje onderbracht. “Als alleenstaande en werkende moeder die veel uren maakt en veel op de weg zit, liep ik tegen bepaalde tekortkomingen in de kinderopvang aan. Zoals een aanbod buiten de reguliere uren om. Dus besloten we samen een kinderopvang op te zetten.” Melissa vervolgt: “We delen dezelfde droom, en realiseren die vanuit verschillende én elkaar […]
april 21, 2021

Nieuwe regels voor verenigingen en stichtingen

Onlangs is de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen (WBTR) aangenomen. Deze wet wijzigt het bestuur en toezicht bij de vereniging en de stichting. Wat verandert er? Kort gezegd wordt de regelgeving voor de vereniging en de stichting gelijkgetrokken met die voor de bv en de nv. Er kan nu simpeler een raad van commissarissen worden ingevoerd of een zogeheten ‘one tier board’. Bij zo’n one tier board zitten de toezichthouders en de bestuurders samen in het bestuur, met voor iedere bestuurder een aparte functie. Ook zijn de regels voor een tegenstrijdig belang aangepast en voor het belet of ontstentenis (wie mogen de beslissingen nemen als niemand van het bestuur dat meer kan). Bij een faillissement wordt er scherper gekeken naar de manier waarop het bestuur heeft gefunctioneerd. Als een bestuurder zijn taak onbehoorlijk heeft vervuld, kan een curator hem of haar aansprakelijk proberen te stellen. Ook wordt geregeld dat een […]