november 9, 2020

Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen zet in op welvarende regio.

De coöperatieve Rabobank wil – als antwoord op de toenemende vergrijzing en krimp van de beroepsbevolking – de komende jaren vorm geven aan betekenisvolle initiatieven binnen het thema ‘Ontwikkeling Landelijk Gebied Oost-Brabant’, waaronder o.a. het versterken van de voedsel- en de energietransitie. Om samen met inwoners, de agrarische sector, ondernemers en lokale overheden het verschil te maken in het Land van Cuijk en Maasduinen, gaat de Rabobank tijdens vier live- uitzendingen op 23, 24, 25 en 26 november (19.30-20.30 uur) in gesprek met diverse lokale spelers. Zo wil de Rabobank vorm geven aan initiatieven binnen het thema ‘Ontwikkeling Landelijk Gebied Oost-Brabant’. Kortom initiatieven die de lokale economie, werkgelegen-heid en woningbouw stimuleren en tevens de leefbaarheid in de dorpen en kleine kernen borgen. Goed voor jouw leefomgeving & goed voor de economie Via de verschillende live-uitzendingen wil de bank zoveel mogelijk inwoners van Land van Cuijk en Maasduinen bereiken én betrekken […]
november 27, 2019

De kandidaatbeleving

“Personeel werven doe je er niet zomaar even bij”, is een van mijn veelgebruikte uitspraken. Een vragend gezicht aan de overkant van de tafel verraadt vaak al het antwoord van de desbetreffende ondernemer. Persoonlijke aandacht, accuratesse en zorgvuldigheid zijn van cruciaal belang in het sollicitatieproces. Daarom even een aantal tips op een rijtje:   • Zorg voor een duidelijke ‘werken bij-site’ (zie ons eerste artikel in InZaken) • Reageer op tijd op een sollicitatie en laat deze niet ‘even’ liggen. Respecteer de tijd van de kandidaat! • Zorg voor een duidelijk proces, met heldere communicatie en afspraken. • Neem je sollicitant serieus, ben en blijf positief. • Authenticiteit, geen gouden bergen! • Geef hem/haar een sollicitatie-ervaring, bijvoorbeeld een rondleiding door je bedrijf. • Geef een persoonlijke terugkoppeling (lees: bel hem of haar) als iemand de baan bij jouw organisatie niet krijgt. • Leer van je handelingen! Enquêteer je sollicitatieproces. Wat […]
november 25, 2019

Van der Hoff ICT – Wij willen verrassen

‘Ontzorgen is vanzelfsprekend, wij willen verrassen’,   Van der Hoff ICT is ruim tien jaar serviceverlener voor het mkb en grootzakelijk. Volgens de automatiseerder is het begrip ‘ontzorging’ misschien wel meer relevant dan ooit, maar tegelijkertijd is het volgens Van der Hoff ICT een fenomeen dat inmiddels een vanzelf­sprekendheid zou moeten zijn in ieders beleidsvoering. “Wij willen daarom niet alleen ontzorgen, wij willen verrassen.” Niels van der Hoff staat aan het hoofd van een organisatie die ICT laat werken voor bedrijven. Van een enkele werkplekinrichting tot volledige bedrijfsautomatisering. De missie: opdrachtgevers structureel en volledig ondersteunen bij de toepassing van ict en het gebruik ervan. Mensen gezocht! Van der Hoff werkt met een aanstekelijk enthousiasme. “Ik geloof in feeling met de opdrachtgever en de opdracht”, zegt hij. “We zijn een jonge club die vooruit wil, die geniet van nieuwe technieken en nog meer van het toepassen van die technieken ervan voor opdrachtgevers. […]
november 23, 2019

Verzwijging bij verzekeringsaanvraag

Veel verzekeringen worden aangevraagd met een aanvraagformulier. Aan de hand van de ingevulde antwoorden beoordeelt de verzekeraar of hij de verzekering wil afsluiten. Het verkeerd beantwoorden van vragen die de verzekeraar stelt, kan grote gevolgen hebben. Als er verkeerde informatie is verstrekt met het opzet de verzekeraar te misleiden en een verzekering af te kunnen sluiten die op basis van de juiste informatie niet of onder andere voorwaarden zou zijn afgesloten, dan mag de verzekeraar uitkering weigeren en kan hij de verzekering beëindigen. Als bij de verzekeringsaanvraag verkeerde informatie is verstrekt zonder opzet om de verzekeraar te misleiden, dan moet worden beoordeeld of, en zo ja, onder welke voorwaarden de verzekering zou zijn afgesloten als het aanvraagformulier correct zou zijn ingevuld. Zou verzekeringsaanvraag zijn geweigerd bij een correct ingevuld aanvraagformulier, dan hoeft de verzekeraar niet uit te keren. Zou hij de verzekering wel hebben afgesloten, maar andere voorwaarden hebben gesteld, […]
november 21, 2019

hoe doe ik dat? Maatschappelijk verantwoord ondernemen

De zeven gezichten van RegioBank: Robert Kersten, Carin Coppis, Huub Derksen, Pedro Klomp, Josée Jenneskens, Cees Verhoeven, Gert-Jan Weijers (v.l.n.r.) In het Land van Cuijk zorgen zeven assurantiekantoren voor een gezamenlijke en krachtige uitstraling van de RegioBank. Daarnaast adviseren deze kantoren in hypotheken en hebben zij een bankfunctie. In een tijd dat de bankwereld zich verder en verder terugtrekt in grote bankkantoren, blijft zakelijk betalen en sparen dichtbij. Dankzij de RegioBank. Bij elk van de afzonderlijke kantoren kan een ondernemer terecht voor een compleet financieel advies. Een gesprek met een adviseur van de RegioBank kan zomaar een spontane wending krijgen. We spreken met Pedro Klomp van Klomp Advies en Huub Derksen van Lambert Blonk Assurantiën over actuele ontwikkelingen in de financiële wereld. En daarbij komt het onderwerp maatschappelijk verantwoord ondernemen plots naar boven. Huub Derksen: “Steeds meer ondernemers en bedrijven zijn bezig met hoe zij maatschappelijk verantwoord ondernemen écht vorm […]
november 9, 2019

Over nieuwe materialen en noviteiten

In de interieurbouw zijn de technische mogelijkheden en materiaalkeuzes de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Klomp Keukens en Interieurbouw organiseert daarom binnenkort een speciale Contactdag waarbij tal van noviteiten aan bod zullen komen. Volgens Roland Klomp, directeur van Klomp Keukens en Interieurbouw, is zo’n dag meer dan welkom in het snel wisselende landschap van de interieurbouw. “Bedrijven willen zich presenteren, óók via hun bedrijfs­pand, denk aan entrees en recepties. Al enkele jaren kiest men daarbij vaak voor een warme uitstraling. Het mag allemaal wat minder zakelijk, en juist wat huiselijker. Aardse tinten, die duurzaamheid uitstralen, zijn erg in trek. Toepassing van beton en (zwart)staal geeft het eigentijdse bedrijfs­interieur daarbij de juiste robuuste feel en look.” Als gegoten Natuurlijk vraagt een interieur veelal om ambachtelijk vervaardigd maatwerk. Van vergader- of werkkamers tot ontvangst- en praktijkruimtes, balies en winkelinterieurs. Van speciaal ontworpen (boeken)kasten tot pantry’s, maar er is ook vraag naar concentratiemeubels en […]
november 5, 2019

Ons doel? De klant zelfredzaam maken

Noem het Darwinisme in de economie: de winnaars van morgen zijn degenen die het snelst kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden. En die ontwikkelingen verlopen exponentieel, stelt Anton Loeffen, CEO van Eshgro, vast. “Voorheen had je bij wijze van spreken tien jaar de tijd om een nieuw idee te adopteren. Later werd dat vijf jaar; tegenwoordig heb je amper meer een jaar.” Eshgro lanceert dit kwartaal Smarter 365. Met het door de Boxmeerse software-ontwikkelaar gemaakte, op de cloud gebaseerde pakket kunnen klanten zelf hun Modern Workplace inrichten. “Ons doel? De klant zelfredzaam maken.” Eshgro is een cloud-serviceprovider die bedrijven begeleidt in hun transitie naar de cloud. Zo creëert men voor opdracht­gevers een moderne, digitale werkplek. CEO Anton Loeffen is gefascineerd door de ontwikkelingen in dit, digitale, tijdperk. “We deden er miljoenen jaren over om rechtop te lopen. Daarna nog eens honderdduizend jaar om jager-verzamelaars te worden. Later kwamen de steden. Vervolgens duurde […]
november 3, 2019

Mensen bijstaan op belangrijke momenten in hun leven

“Sommige zaken zou je gewoon móeten regelen”   “We streven ernaar een praktijk te zijn waarin je iedereen kunt bedienen. Ik zie het zo: je mag mensen bijstaan bij belangrijke momenten in hun leven. Denk aan trouwen, een huis kopen, een onderneming starten… en ook weer verkopen. Dat zijn momenten in een leven die ertoe doen. Dat geeft glans aan ons vak. Wij zijn er ook op heel moeilijke momenten. Maar ook dan zien we dat mensen dankbaar dingen los kunnen laten in de wetenschap dat de zaken goed geregeld zijn.” Het kantoor staat midden in de samenleving en heeft alle benodigde kwaliteiten voor een doeltreffende dienstverlening in zich verenigd. Het dertienkoppige team van Notariskantoor Teeuwen is pro-actief en gaat ver in het naar buiten treden, bijvoorbeeld door het houden van lezingen. Voor de organisatie voelt het goed dat men daarbij niet alleen tal van zaken weet aan te snijden, […]
oktober 30, 2019
M. Spijker - ©BerryPoelen

Inzichten – Verandering in de juridische structuur van uw onderneming

Verandering in de juridische structuur van uw onderneming Het merendeel van de midden- en kleinbedrijven in Nederland is vormgegeven in een personenvennootschap. Hieronder vallen de maatschap, een commanditaire vennootschap (cv) of een vennootschap onder firma (vof). Het kabinet heeft plannen om de regelingen omtrent de personenvennootschappen op de schop te nemen. De Wet modernisering personenvennootschappen moet daar in de toekomst voor gaan zorgen. Het meest in het oog springende plan is het toekennen van rechtspersoonlijkheid aan uw personenvennootschap. Dit zal gevolgen hebben voor de aansprakelijkheid van u als maat of vennoot van de personenvennootschap. In het huidige recht kunnen schuldeisers zich rechtstreeks verhalen op het privé-vermogen van alle maten of vennoten. Door de rechtspersoonlijkheid moet de schuldeiser in beginsel eerst de vennootschap aanspreken en kan nadien pas de vennoot (in privé) worden aangesproken. Dat is iets wat op dit moment alleen aan de bv of de nv is voorbehouden. Indien […]