Je hebt de berichten van InZaken vast al eens voorbij zien komen op social media. We zijn zeer actief op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. En met succes: zo is het bericht over BCP Bouw eind januari zelf meer dan 8500 keer gezien op LinkedIn. En zo zijn er nog tal van ondernemers, die duizenden keren zo in de spotlights stonden.
De afgelopen drie jaar heeft Patricia de Ryck de social media-kanalen van InZaken beheerd. “Toen Robert Hermens mij vroeg, hoefde ik daar niet over na te denken. Ik doe niets liever dan inspirerende ondernemers in de kijker te zetten. Daarbij ligt mijn focus al jaren op het Land van Cuijk en Noord-Limburg; ondernemers hier zijn zo bescheiden in vergelijking bijvoorbeeld met collega’s in de Randstad. Iets dat helemaal niet hoeft, want er zijn tal van prachtige bedrijven hier in de regio. Dat ontdek je iedere keer weer als er een nieuw nummer van InZaken op de mat valt.”
Per 1 maart heeft Linda van Dalen het beheer van de social media overgenomen van Patricia de Ryck. “Ondernemers uit de regio spreken dezelfde taal als ik. Er ontstaat in gesprekken vaak al snel een gevoel van verbondenheid door onze passies voor ondernemen. Maar ook herkenning omdat we beide werkzaam zijn in dezelfde regio. Het is mijn missie en tevens uitdaging om deze ondernemers online op de kaart te zetten. Ik heb ondernemers leren kennen als harde werkers die hun dromen najagen, op welke manier dan ook. Voor hen zet ik mij graag in om online een mooie plek te veroveren”, vertelt Linda van Dalen.
Patricia de Ryck heeft zelf de voordelen van een goede zichtbaarheid ervaren. “Dat is ook de reden dat ik het stokje aan Linda van Dalen heb overgedragen. Mijn initiatieven Twijfelmoeder en VlaamsKijken zijn zo snel gegroeid in het afgelopen jaar, dat ze nog meer mijn aandacht verdienen. Niet alleen online, maar juist als onderdeel van mijn bedrijf. VlaamsKijken heeft inmiddels meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand. Dankzij social media als Instagram, maar ook het nieuwe ClubHouse, leg ik eenvoudig contacten met bekende acteurs en actrices. Recent had ik zelfs een gesprek met één van de makers van de razend populaire Netflix-serie Undercover. Zij benaderden me op Instagram, omdat ze nieuwsgierig waren naar mijn initiatief.”