In de digitale jungle vind je allerlei soorten ondernemers. Elk met hun eigen kijk op de online wereld. Bij welk soort dier hoor jij?
De Luiaard
De luiaard is net als het dier: ontspannen en chil. Zijn zaken lopen op zich goed, maar hij doet niets om deze te verbeteren. Hij heeft een website dat alleen wordt gebruikt als een soort visitekaartje in plaats van een actief marketingmiddel. Hij laat kansen liggen, maar dat maakt hem niet zoveel uit. Ergens wil de luiaard wel iets gaan doen, maar het komt er maar niet van.
‘De luiaard heeft het nu wel prima in zijn omgeving en beseft niet dat het bos om hem heen totaal verandert.’
De Kip
Dan hebben we de kip. Voor de kip is elk graantje belangrijk en zelfs cruciaal om te blijven voortbestaan. Hij is de hele dag bezig met de kleinste details van zijn website, marketing en social media. Maar hij kijkt eigenlijk niet naar de kansen buiten zijn hokje. En hoe hard de kip ook zijn best doet voor graantjes, het voelt alsof het nooit in verhouding staat met de moeite die ervoor wordt gedaan.
‘Kip, sta eens stil en denk eens rustig na over waar je nu eigenlijk naar toe wilt. Vorm een plan om uit het hok te ontsnappen en van je vrijheid te genieten.‘
De Leeuw
En dan is er de leeuw. Hij is sterk en slim. Hij begrijpt de wereld en past zich aan de vele veranderingen aan. Net als de luiaard en de kip, ziet hij het belang van online aanwezigheid en marketing maar gaat een stap verder. Hij jaagt op nieuwe kansen en gebruikt zijn kracht op het juiste moment. Bovendien begrijpt een leeuw dat hij het niet allemaal alleen hoeft te doen. Hij vertrouwt op zijn leeuwinnen, die een deel van het werk uit
handen nemen.
‘De leeuw omarmt en gebruikt de nieuwste technieken op het gebied AI tools, zoals ChatGPT (tekst generatie), Midjourney (tekst naar afbeelding), AR/VR (augmented reality/ Virtual reality) en Sora (tekst naar video).‘
Harm Hendriks
harm@premiumonline.nl
024-2022266
premiumonline.nl