Jumbo Bosmans Cuijk
Op zijn visitekaartje staat ‘food lover’. Spreek met Joop Bosmans over zijn werkveld en het gaat niet zelden over de sociale rol die een supermarkt vervult in onze snel veranderende samenleving. De Cuijkse supermarktondernemer is zich bewust van het belang van formules, maar mét een eigen identiteit. Tegelijkertijd kent hij ‘zijn’ publiek. Dus volgt hij maatschappelijke ontwikkelingen op de voet en past deze toe in zijn eigen supermarkt. Jumbo Bosmans Cuijk ziet er voortdurend anders uit en ververst bovendien het aanbod. En in april gaat Bosmans’ eigen Office Center van start.
Tegenover de supermarkt is afgelopen zomer het Jumbo Recycle Punt geopend. De aangrenzende ruimte stelt Joop Bosmans vanaf april beschikbaar aan ondernemers. “We verhuren daarin twaalf werkplekken op abonnementsbasis. Zo ben je voor langere tijd verzekerd van je eigen werkplek. Die is dagelijks te gebruiken van 7.00 tot 22.00 uur, zeven dagen per week. Je ontvangt een tag om toegang te krijgen tot de locatie. Er zijn vier flexplekken en twee belunits waar je je in kunt terugtrekken om ongestoord een telefoongesprek te voeren. Daarnaast kun je een vergaderruimte huren voor vier, zes of tien personen. Vanaf zes tot tien personen kun je gebruik maken van een digiboard, dus deelnemers kunnen volledig multimediaal aan de slag. Deze vergaderruimte is ook te huur voor ieder ander die hiernaar op zoek is.”
Creatieve kruisbestuiving
In een industriële setting, met fraaie zwartstalen kozijnen en eikenhouten bureaubladen, is er goede wifi en zijn er pantry’s met oven, magnetron en koelkast. Er is onbeperkt koffie, thee en water. Joop Bosmans vervolgt: “Met één belletje is er bijvoorbeeld een lunch – denk aan verse sushi of belegde broodjes – te bestellen bij onze Jumbo-supermarkt, pal aan de overkant. De ruimte is zó ingedeeld dat verschillende groepen min of meer afgezonderd van elkaar kunnen werken.”
“Een ruimte huren is ideaal voor het geval je elders bijvoorbeeld de rust niet kunt vinden, je een vergaderruimte nodig hebt of ergens wilt brainstormen. Of als je tijdelijk wat meer ruimte voor je bedrijf nodig hebt, bijvoorbeeld in een groeifase. Of misschien wil je gewoon mensen ontmoeten.”
“Het zou mooi zijn al we mensen weten aan te trekken die elkaar kunnen inspireren, wellicht vanuit diverse branches? Ik ontmoet altijd graag ondernemers die het leuk vinden om met elkaar over hun werk en beroep te sparren. Ik heb ervaren dat de momenten waarop je dingen leert, vaak toch dié momenten zijn waarop je in contact komt met anderen of wanneer je nieuwe mensen ontmoet. En wie weet komen er nieuwe diensten of concepten uit voort, dankzij creatieve kruisbestuivingen. Geïnteresseerd? Mail me: joop.bosmans@jumbo.com.”
Sushi shop-in-shop
Jumbo kent sinds enige tijd de shop-in-shop Sushi Lin. Zeven dagen per week wordt er dagverse sushi gemaakt. Er zijn zestig soorten sushi op voorraad. Daarnaast populaire Japanse snacks en de trendy poke bowls. “Sushi is een trend die niet meer weg te denken is; ook zichtbaar in de afhaal- en bezorgmaaltijden. Daarnaast bedienen wij in onze directe omgeving een doelgroep met dit soort producten. Het bereik gaat bovendien verder: tot wel twintig kilometer.”
Om klanten een nóg grotere beleving te bieden, ontbreekt de onmiskenbare Japanse neonreclame niet, bespeuren we de onvermijdelijke kersenbloesem en zien we zelfs de Maniko Neko – de zwaaiende gelukskat – een typisch Japanse talisman. Bovendien zien klanten er hun producten klaargemaakt worden.
Belegde broodjes
Voor de vers belegde broodjes, die sinds een jaar of twee in de winkel te vinden zijn, is de receptuur enige tijd geleden aangepast. Denk aan broodjes gezond, carpaccio, grillworst, brie en zalm. Bruin en wit. En de Italiaanse bol is een blijvertje… “Alles wordt vers belegd. Deze broodjes kunnen zoals gezegd ook bedrijfsmatig worden besteld, bijvoorbeeld voor de lunch of een vergadering. Bel: 0485 312170.”
‘Hier kunnen mensen elkaar inspireren’