Bureau Vet verhuist naar Nijmegen
Bureau Vet helpt organisaties te groeien door een brede ondersteuning op marketing- en salesgebied. “We worden blij van het samen met onze klanten resultaten behalen”, zegt Erik Verpoort, eigenaar en commercieel directeur van het bureau dat vorig jaar zijn tiende verjaardag vierde. Gestart als klein websitebureau en inmiddels uitgegroeid tot een inbound marketing- en salesbureau met HubSpot als centraal instrument. Een verhuizing naar Nijmegen is aanstaande. “We hebben behoefte aan meer ruimte en zochten bovendien een plek waar we beter bereikbaar zijn voor nieuwe talenten; twee vliegen in één klap.”
De sleutels hebben ze inmiddels, de officiële verhuizing is op 1 juli een feit. “In Boxmeer zijn we uit ons jasje gegroeid. Nu, met corona, gaat dat nog, maar als iedereen er zou zijn, zou het niet meer passen. Het is goed voor ons dat we naar de stad gaan en een volgende stap zetten”, oordeelt Erik Verpoort. “We hebben inmiddels business door het hele land. Dat grotere werkgebied zorgt er ook voor dat we nog steeds goede mensen zoeken, in een steeds wijdere regio. Dan wordt bereikbaarheid alsmaar belangrijker.”
“We zitten straks op een steenworp afstand van het station van Nijmegen. Dat gezegd hebbende: ook na corona zullen onze mensen deels thuis blijven werken; ik schat dat zo’n zestig procent van het werk vanaf dan op kantoor gebeurt.”
Groei symbool voor aanpak
Voor oprichter Erik Verpoort zijn de tien jaren voorbij gevlogen. Inmiddels zijn er achttien medewerkers, en vestigingen in Amsterdam en Boxmeer, die nu dus verruild wordt voor Nijmegen. Samen met compagnon en mede-eigenaar Ron Schaminee en het team wordt er dagelijks gewerkt aan groeidoelstellingen van klanten.
“Met de groei van ons kantoor zijn we altijd al bezig geweest. Als onze klanten groeien, groeien wij ook. Onze eigen groei staat dan ook min of meer symbool voor de aanpak zoals we die ook voor onze klanten toepassen. Er zijn genoeg organisaties die niet groeien. En als het wel gebeurt, is het vaak zonder plan. Toch kan het veel beter: omschrijf je bedrijfsdoelstellingen en vertaal deze vervolgens naar marketing- en salesactiviteiten. Ga daar vervolgens met een duidelijk plan aan werken. En maak meters. Zo doen wij het zelf en nu is het onze core business.”
Prospect en klant centraal
Bureau Vet gebruikt de inbound-filosofie om bedrijven te helpen groeien. In het kort draait het om ‘helpen in plaats van verkopen’. Bij inbound staan prospect en klant centraal in het marketing- en salesproces. Ook wordt er rekening gehouden met diens klantreis. Dit is in tegenstelling met de traditionele (outbound) marketing waarbij het draait om het eigen bedrijf en eigen product.
“Marketing- en salesafdelingen spelen tegenwoordig een andere rol dan vroeger”, weet Ron Schaminee. “Sales en marketing moeten steeds nauwer samenwerken om samen de doelstellingen van het bedrijf te behalen. Marketing moet zorgen voor gekwalificeerde leads, sales dient ze goed op te volgen en deals te sluiten. Ook de klant van onze klanten gedraagt zich anders dan voorheen. Er wordt steeds meer online georiënteerd voordat er tot aankoop wordt overgegaan. Door Covid-19 is dat in een stroomversnelling geraakt. Marketing en sales is nog meer online en virtueel gegaan. Wij merken dat vervolgens aan het stijgende aantal leads en aanvragen dat we binnenkrijgen voor marketingondersteuning.”
HubSpot
Erik Verpoort vervolgt: “In die nieuwe omgeving leveren wij alle mogelijke diensten: het stroomlijnen van marketing- en salesprocessen, het ontwikkelen van goed converterende websites, produceren van kwalitatieve content tot aan lead nurturing en het inrichten van marketing- en salessoftware. Organisaties krijgen steeds meer grip op hun marketing- en salesproces, merken wij. Zo ontstaat er meer inzicht in het feit of je de juiste dingen doet en of je moet bijsturen. Daar zit onze passie: in organisaties helpen beter te groeien. Het is veel meer dan een klant-leverancierrelatie: we zijn partners. Met kwaliteitscontent werken we aan leadgeneratie.”
Professionele tooling wordt steeds belangijker. Bureau Vet werkt daarbij sinds vijf jaar samen met de CRM-, marketing- en salessoftware HubSpot. “Sinds 2021 zijn we Diamond Partner, waarmee we in de top drie van Nederland zitten. Feitelijk richten we ons nu puur op inbound marketing sales, en service. Dat doen we voor (middel)grote bedrijven en multinationals. We zijn niet afhankelijk van één branche. De breedte is onze kracht. Inbound marketing is een serieuze investering in tijd en geld. Als bedrijf moet je een duidelijke groeidoelstelling hebben en durven veranderen naar een inbound-organisatie. Dus de prospect centraal stellen in al je processen. Durf je dat, dan zijn wij jouw partij!”
Ron Schaminee (links) en Erik Verpoort.
‘Inbound marketing is een serieuze investering in tijd en geld’