De gemeenten Boxmeer, Cuijk, Grave, Mill en Sint-Hubert en Sint-Anthonis investeren samen € 50.000 in extra promotie van het Land van Cuijk als vakantiebestemming. Het beschikbare budget wordt ingezet om de campagne ‘Psst… hier moet je zijn’ in 2021 te kunnen voortzetten. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk gaat de campagne uitvoeren, samen met de partners en toeristische ondernemers in de regio. De organisatie van de eerste online vakantiebeurs in Nederland, gelanceerd in januari, is daar een concreet voorbeeld van.
De vijf gemeenten hebben vorig jaar al een aanzienlijke bijdrage geleverd aan een hersteloffensief voor de toeristische sector (verblijfsaccommodaties, dagattracties en horeca) in het Land van Cuijk. Destijds werd € 35.000 beschikbaar gesteld voor een zomer- en najaarscampagne. Een enquête onder betrokken ondernemers heeft uitgewezen dat de campagne, in combinatie met de op dat moment beperkte uitreismogelijkheden, in de zomermaanden van 2020 heeft geleid tot meer bezoekers, vaak ook meer overnachtingen en uiteindelijk meer bestedingen.