Samenwerken met cliënten en samenwerken als een hecht team van specialisten. Dat is waar GH Advocaten voor staat. Met een visie die steunt op het bieden van kwaliteit en deskundigheid en de belangen van de cliënt centraal stellen. Na twintig jaar spreekt het Boxmeerse advocatenkantoor inmiddels de taal van de regio. En dat moet ook zo, vindt mr. Maurice Spijker, eigenaar. “We gaan ons nu richten op verdere specialisatie.”
“In twintig jaar hebben we naamsbekendheid opgebouwd”, begint Maurice Spijker. “We zijn in onze regio veruit het grootste kantoor, met acht advocaten/juristen.” Volgens de Boxmeerse advocaat is dat geen luxe, maar een must. “De eenpitter verdwijnt. Door bezuinigingen en regelgeving vanuit de overheid is het simpelweg niet langer mogelijk om aan de gestelde eisen te voldoen. Dat moet je trouwens ook niet meer willen.”
Iedere advocaat behandelt bij GH Advocaten daarom een eigen rechtsgebied, complementair aan de andere advocaten en passend binnen het aandachtsgebied van onze regio. Bovendien heeft ieder een secundair rechtsgebied, waardoor er qua kennis altijd overlap is en klanten dus ook doorlopend bediend kunnen worden. “Kwaliteit staat boven alles. Zelf ben ik lid van de Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Nederland (VAAN); mijn compagnon mr. Olde Loohuis is aangesloten bij de Vereniging Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS). Van beide genootschappen word je niet zómaar lid. Wij blijven continu investeren in opleidingen en in het verhogen van onze kennis.”
Kennis gebundeld
Het wordt ook geïllustreerd door de drie nieuwe krachten die kortgeleden aan het team zijn toegevoegd. “Een rechter en universitair docent, die nu als advocaat werkt. En verder twee aankomende advocaten, een nieuwe lichting van wie de ene ervaring in het notariaat heeft opgedaan en de andere cum laude afstudeerde. We gaan dus écht voor topkwaliteit.”
Sinds 2017 is GH Advocaten op één locatie te vinden: Boxmeer. “Voorheen hadden we ook een kantoor in Gennep, maar de meerwaarde van het samenwerken op één plek is onmiskenbaar. Zeker in deze tijd betekent ‘dicht bij de cliënt zijn’ in onze ogen ‘altijd bereikbaar zijn’. Met doeltreffende automatisering op één locatie, en met kennis fysiek gebundeld, kun je je klanten nog beter bedienen.” In de advocatuur is ‘ontzorgen’ een term die je inderdaad letterlijk mag nemen. Maurice Spijker: “We stellen de klant voorop, zorgen ervoor dat we telefonisch goed bereikbaar zijn, dat contactformulieren op de website perfect werken en mails binnen 24 uur beantwoord worden.”
Voorkomen is beter…
Natuurlijk, als ondernemer hoop je slechts in het uiterste geval van de diensten van een advocaat gebruik te hoeven maken. Toch noemt Maurice Spijker het opvallend dat veel ondernemers pas een advocaat zoeken als het te laat is. “Als de dagvaarding al op de mat ligt. Sluit je een belangrijke overeenkomst? Een echtscheiding, geldvordering of ontslag, om maar wat te noemen? Laat het contract vooraf controleren. Laat ons kennismaken en alvast meedenken met het probleem. Voorkomen is immers beter dan genezen!”
GH Advocaten