JANSEN EN JANSEN MANNENMODE IN GESPREK
Het is een oud gezegde: kleren maken de man. Wie wil de man zijn? Wat wil hij uitstralen? Jansen en Jansen Mannenmode vult dat plaatje in. Sinds 1998. De Boxmeerse specialist in mannenmode biedt zakelijke en casual herenkleding. En beseft dat het onderscheidend vermogen in het aanmeten van ‘een goed pak’, maar ook de toebehoren als overhemden, zit in het bieden van service en kwaliteit. Een gesprek.
Bas Snellen is directeur van Snellen Horecaservice. De Heijense onderneming bestaat 48 jaar en belevert café’s, cafetaria’s,(sport)kantines en evenementen met drank en food. Sinds tien jaar is er een zusterbedrijf dat kerstpakketten naar wens samenstelt en levert. Bas Snellen zit veruit de meeste tijd ‘op de weg’. En dus wil hij onberispelijk gekleed zijn. “Ik kom al zo’n twintig jaar hier, zowel zakelijk als privé, en ben hier nog nooit met lege handen de deur uitgegaan. Bij Jansen en Jansen slaag ik dus altijd.”
Altijd een vriendelijk woord
Daarmee is Bas Snellen een business-casual klant, dus. “Martijn is altijd professioneel en hetzelfde geldt voor Teresa. Ook al is het druk, je wordt altijd uitstekend geholpen. Én er is altijd een vriendelijk woord voor je. Ook dat laatste vind ik belangrijk. Daar komt nog eens bij dat ik nogal ‘van het laatste moment’ ben. Ik heb het altijd ‘morgen’ nodig. Dan moet ik dus iets vinden én dat moet dan ook nog vaak vermaakt worden. En dat lukt Martijn dan ook nog…”
“Het is een manier van benaderen”, legt Martijn uit. “Soms bellen klanten van te voren dat ze willen komen. Ik ga dan direct aan de slag: zoek dingen uit en leg alvast combinaties klaar. Klanten waarderen dat. De consument van tegenwoordig is immers heel goed voorbereid en heeft nóg hogere verwachtingen. En weinig tijd: hij wil snel en doeltreffend bediend worden. Daarom is die eerste indruk van iets nieuws in de winkel zo belangrijk. Die moet direct goed zijn. En vanaf dat moment doe je het samen met de klant.”
Onderscheiden van de massa
“Daarbij is het maatwerk dat we bieden van grote waarde. Daarmee onderscheiden we ons van de massa en uiteraard nog meer van de webshops.” Bas Snellen vult aan: “Ik vind niet dat je kostuums, en zelfs casual kleding, online moet kopen. Je wilt het immers eerst voelen, passen, toch? Je moet er een fijn gevoel bij hebben.”
De Heijense directeur heeft in Drykorn zijn favoriete jeansmerk gevonden. “Die broek is voor mij gemaakt, heeft een perfecte pasvorm en is van hoge kwaliteit. Combineer dat met een mooi colbert, en ik voel dat ik er goed en netjes op sta. Of ik zelf mode volg? Nee hoor, ik vetrouw wat dat betreft blindelings op Martijn. Bovendien; zodra ik hier binnenkom, zie ik de mode in de rekken hangen. Daarmee bedoel ik dat wat Martijn heeft, strookt met wat een moderne man wil. Martijn begrijpt precies wat ik wil en weet hoe hij dat voor mij moet invullen.”