Het neerzetten van je werkgeversmerk en hoe een potentiële kandidaat hiermee omgaat, kwam in ons vorige artikel naar voren. Maar hoe ga je de kandidaat richting jouw website (restaurant) krijgen? Het gedachtegoed dat je even een vacature op een vacaturesite of LinkedIn plaatst, is enigszins achterhaald. Er staan momenteel zo’n 250.000 vacatures open, gemiddeld zo’n 24 procent meer dan in de eerste periode van 2018. Keuze genoeg dus!
Hoe ga je nu de juiste kandidaat vinden en deze ook naar je website begeleiden? Even de opendeurpolitiek: frisse vacaturetekst, relevant toegevoegde waarde vertalen vanuit jouw bedrijf naar de kandidaat (what’s in it for me) en bidden voor resultaat…?
Ja, bovenstaande kan en werkt zo nu en dan prima. Maar wat belangrijker is, is om te kijken waar je doelgroep zich bevindt. Dan krijg je een indruk wanneer en vooral waar (lees: welke sites, hoe laat, welke dag) je moet adverteren.
Men noemt dit ‘segmenteren’ en ‘targeten’. Met de komst van Google for Jobs, de groei van Indeed en de overname van LinkedIn zijn er enkele giganten die in het woud van alle vacaturesites hoge bomen zijn, en dus makkelijk herkenbaar voor werkgever en kandidaat. Hiermee kun je al snel relatief succesvol zijn, en nee, dit kost niet veel geld en inspanning.
Hoe wij dit doen? Wij vullen op deze manier al vacatures in voor het kleine bedrag vanaf 500 euro. Maar dan doen we het wel samen Vrijblijvend gesprek? Gewoon ‘even’ bellen.
Wouter Weijens
Recruitment engineer en eigenaar
Recruition
Vliesweg 18
5453 RX Langenboom
06-23135655
wouter@recruition.nl
www.recruition.nl